در حال بارگذاری ...
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خبرداد:

انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خبر داد و گفت: جشنواره هفته دوم آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و تنها ملاک تأیید اجرای عموم برای ثبت‌نام در پانزدهمین جشنواره، ثبت اطلاعات اجرا در درگاه جامع سایت ایران تئاتر

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ سید علی زمزم بابیان این‌که موضوع نمایش‌های حاضر در جشنواره آزاد بوده و ملاک انتخاب آثار کیفیت آن است، ادامه داد: برگزیدگان به دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

وی بابیان این‌که محورهایی همانند فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و موضوعات مرتبط با مفاهیم دینی و قرآنی و آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، کودکان کار، زن و خانواده) مورد تأکید دبیرخانه است، اضافه کرد: بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و توجه به فرهنگ‌عامه و ارزش‌های بومی، تاریخی و ادبی استان و پاسداشت زحمات کادر درمان در طول مبارزه با همه‌گیری کرونا نیز به‌عنوان محورهای جشنواره معرفی‌شده است.

زمزم با اشاره به این‌که جشنواره صـرفاً مختص به آثار نمایشی تولیدشده هنرمندانی که اجرای عمومی آن‌ها به انجام رسیده، خواهد بود، ادامه داد: لذا گروه‌هایی که حدفاصل زمانی پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی (از آذرماه 99 تا آبان ماه 1400) آثار خود را تولید و حداقل تعداد 5 نوبت اجرای عمومی داشته آند، می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استان باشند.

به گفته وی بدیهی است ستاد جشنواره تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز به خاطر کرونا وجود دارد، از روش‌های جایگزین به‌جای اجرای عموم استفاده کند.

معاون امور هنری و سینمایی تأکید کرد: تنها ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی، درج اطلاعات آثار در درگاه جامع سایت ایران تئاتر است، لذا از تمامی گروه‌های نمایشی درخواست می‌شود اطلاعات دقیق اجراهای خود را در این درگاه برگزاری کنند.

زمزم خاطرنشان کرد: بازبینی و انتخاب آثار متقاضی شرکت در جشنواره از روی فیلم اجرا صورت خواهد گرفت.

وی آخرین‌مهلت ثبت‌نام و تقاضای حضور در جشنواره را اول مهرماه 1400 اعلام کرد و گفت: بازبینی آثار در هفته پایانی مهرماه انجام خواهد گرفت و جشنواره هفته دوم آبان ماه برگزار می‌شود.

شایان‌ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه متن کامل فراخوان به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت
پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان رقابت و اجرای 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 4 نمایش در بخش خیابانی طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری و نمایش «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی در بخش صحنه‌ای به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران