در حال بارگذاری ...
سفری اسطوره‌ای در نمایش «پوستین زرین»

ماجراجویی‌های جیسون در جشنواره پنجمک

نمایش پوستین زرین که یکی از اسطوره‌های یونان باستان را روایت می‌کند با کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی مریم کاظمی برای حضور در جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک آماده می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، این نمایشنامه که با اقتباس از داستانی به همین نام از مجموعه کتاب‌های طلایی نوشته شده ماجرای جیسون قهرمان یونانی را بیان می‌کند که برای جستجوی پشم زرین عازم سفری پرماجرا شد تا بتواند به پدر خود برای بازپس گرفتن تخت پادشاهی از برادرش پلیاس کمک کند. پلیاس برادر ناتنی شاه آسون بسیار مشتاق بود تاج و تخت لالگوس در تسالی را به دست بگیرد، پس چنین شد که در نبردی آسون را از قدرت برکنار کرده و خود را پادشاه نامیده بود. مده آ همسر جیسون سهم زیادی در پیروزی او دارد.

هنرجویان بازیگر این نمایش محمدرضا اشراقی، سروش پوریا مهر، نیروانا پوریا مهر، انوشه حاتمی، باران خزلی، کیارش خسروی، نیکی شکرانی، هما فرازیان، آرمیتا قلمی، مهرآوید کیا، سارا محمدی، ایلیا مروج، تینا مسلمی، آیرین موسوی و هلیا نصرالهی هستند.

انتخاب قطعات و تنظیم موسیقی پلی بک را فرید نوایی، طراحی و انتخاب قطعات موسیقی و افکت زنده را امیر سلیمانی مقدم انجام داده‌اند. در این اثر نمایشی امیر سلیمانی مقدم درامز-کاخن و ادوات افکتیو، نیلوفر صابر هنگ درام، نیلوفر دری ویولن می‌نوازند.

شعر‌های این اجرا سروده مریم کاظمی است و در گروه کارگردانی عرفان میدانلو، نسیم امیرخسرو و نرگس صفامنش به عنوان دستیار همکاری دارند.

مربی، نویسنده و کارگردان آثار حاضر در جشنواره مریم کاظمی است. طراحی لباس و تزئینات را مژگان عیوضی، طراحی ‌گریم و ماسک و کلاه‌گیس را افسانه قلی‌زاده و طراحی و ساخت ملزومات صحنه را حسین طاهربخش انجام داده‌اند.

طراح پوستر و بروشور و اقلام تبلیغاتی پریسا فلاح‌زاده، روابط عمومی گروه تئاتر مستقل زهرا شایان‌فر، عکس و تصویر خبری محبوبه فرج اللهی، ساخت تیزر بهرام شادان‌فر، کارگردان فیلم‌تئاتر‌ها بهنام فرد افشار از جمله همکاران این پروژه نمایشی هستند.

اولین جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک با حضور 7 گروه نمایشی از 3 تا 17 مرداد ماه 1400 در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.




نظرات کاربران