در حال بارگذاری ...
عبید رستمی خبر داد:

برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی در آذرماه 1400

با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد کرونا استان و برای ایجاد نشاط اجتماعی در دوران پسا کرونا و امید بخشی به جامعه هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این رویداد پس از  ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا برگزار می شود،گفت: این جشنواره با رویکرد فرهنگ و ادبیات کُردی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی ، کشف استعدادهای خلاق در حوزه نمایش های بومی، نگاه هنرمندانه وتحلیلی به مسائل اجتماعی روز برگزار می‌شود.

وی از دیگر محورهای این جشنواره را  محیط زیست وبحران ویروس کرونا و  بازآفرینی متون شفاهی و مکتوب کُردی و حماسه ها و آیین ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش دانست و گفت: این دوره از جشنواره به صورت صحنه ای و رقابتی با حضور ۷ اثر با شرایط و ضوابط مندرج در فراخوان به اجرا درمی آید.

رستمی با اعلام اینکه این جشنواره آذرماه سال جاری در شهرستان سقز برگزار می شود، گفت:  ارسال  یک اثر از سوی کارگردان با مجوز نویسنده اثر، شرکت برای نخستین بار در این جشنواره و حداقل ۳۰ و حداکثر ۹۰ دقیقه زمان نمایش نمایش از مهمترین شرایط شرکت در این جشنواره است.

عبید رستمی یادآور شد:  تکمیل فرم شرکت در جشنواره، ارسال پنج عدد لوح فشرده از اجرای اثر، اجرای عمومی آثار قبل از بازبینی و ارسال سه نسخه متن به زبان کُردی از دیگر موارد مندرج در فراخوان جشنواره است.

وی اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار به همراه متن نمایشی برای بازبینی تا پایان وقت اداری ۲۵ مهرماه سالجاری و زمان اعلام بازبینی ۱۰آبان و زمان برگزاری جشنواره اوایل آذرماه است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ضمن قدردانی از استاندار فرهنگ دوست استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی با حمایت استانداری کردستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار ویژه شهرستان سقز ، شورای اسلامی و شهرداری سقز و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار خواهد شد.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی در سقز با حضور ۹ گروه داخلی و ۲ گروه خارجی در سه سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۲۸۸ نفر، سالن پلاتو با ۴۰ صندلی و سالن شماره ۲ ارشاد با گنجایش ۱۳۰ نفر برگزار شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

|

نظرات کاربران