در حال بارگذاری ...
مدیر هنری و امور سینمایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:

اختتامیه مرحله استانی جشنواره «فانوس» در بیرجند برگزار می‌شود

مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: مراسم اختتامیه مرحله استانی پنجمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ۱۳ مرداد در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ «مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: حوزه دفاع مقدس در تمام شاخه‌های هنری یک حوزه بسیار جذاب برای هنرمندان است تا بتوانند آثار خود را تولید کنند.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس، مطرح کرد: این جشنواره در سه بخش هنرهای نمایشی، بخش موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی و سنتی، بخش رادیویی و بخش تلویزیونی و سینمایی برگزار می‌شود.

رحیم‌آبادی تصریح کرد: بخش هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایش‌نامه، بخش موسیقی و سرود شامل موسیقی با کلام، موسیقی بی‌کلام (حماسی)، تواشیح و مدیحه‌سرایی، سرود دانش‌آموزی، بخش هنرهای تجسمی و سنتی شامل عکس، نقاشی (دیجیتال ـ بوم و مقوا)، طراحی پوستر و آگهی‌نما، خوشنویسی (نستعلیق و شکسته، ثلث و نسخ) و آثار حجمی (مجسمه و نقش برجسته)، بخش رادیویی: نمایش رادیویی، پادکست و بخش تلویزیونی و سینمایی شامل سریال داستانی، فیلم داستانی (بلند و کوتاه)، تله‌تئاتر، پویانمایی، مستند (بلند و کوتاه) و نماهنگ است. جشنواره ملی فانوس باهدف معرفی بهترین آثار تولیدی ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها در حوزه‌های مختلف هنری دفاع مقدس باهمت و تلاش سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه این جشنواره هنری در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: بهره‌گیری از قالب‌های متنوع و جذاب هنری و هنرمندان جوان استان برای معرفی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری و ارتقای کیفیت تولیدات هنری و سینمایی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رحیم‌آبادی عنوان کرد: فراخوان برای شرکت هنرمندان در این جشنواره از اسفندماه سال ۹۹ در سطح استان انجام و تا ۱۵ تیرماه سال جاری ادامه داشت و درنهایت تعداد ۱۰۵ اثر در موضوعات هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی و سرود و رادیویی از هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. مراسم اختتامیه با حضور مسئولین استانی و فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی برگزار و از برگزیدگان مرحله استانی تقدیر خواهد شد.

مدیر هنری و امور سینمایی این اداره کل در ادامه بیان داشت: جشنواره فانوس در دو بخش تولیدات ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بخش آزاد برگزار می‌شود و تولیدات اداره کل در بخش هنرهای نمایشی شامل: تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و نمایشنامه است که یک اثر از آثار سال گذشته تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی به مرحله کشوری راه خواهد یافت که هر دو از شهرستان بیرجند متقاضی شرکت در این جشنواره هستند؛ اما در بخش آزاد هنرهای نمایشی فقط در شاخه «متن نمایشنامه» امکان حضور هنرمندان بود که باوجود ارسال 9 اثر در این بخش، به دلیل عدم همخوانی متون با موضوعات جشنواره از گردونه رقابت و داوری حذف شدند.

وی با اعلام اینکه نفرات اول هر بخش به مرحله کشوری که آذرماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد، بیان داشت: چهار دوره پیشین این جشنواره در شهرهای ساری، بندرعباس، تهران و شیراز برگزار شد و امسال مشهد برای پنجمین دوره از این جشنواره میزبان هنرمندان در سطح کشور خواهد بود.




مطالب مرتبط

پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت
پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان رقابت و اجرای 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 4 نمایش در بخش خیابانی طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری و نمایش «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی در بخش صحنه‌ای به جشنواره منطقه‌ای ...

|

دیدار کاظم نظری با اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های نمایشی خراسان جنوبی

دیدار کاظم نظری با اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های نمایشی خراسان جنوبی

کاظم نظری، در سفر به بیرجند، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های هیئت‌مدیره انجمن نمایشی خراسان جنوبی، وعده داد که در راستای حل مشکلات و رفع موانع هنر نمایش در این استان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

|

نظرات کاربران