در حال بارگذاری ...
گفت و گوی ایران تئاتر با فریبا دلیری :

مصائب تدریس آنلاین هنر در دانشگاه ها

به واسطه شیوع کرونا تدریس واحدهای طراحی ماسک و گریم در دانشگاه هنر و معماری را به صورت آنلاین برگزار می کنم.

فریبا دلیری کارگردان ، نویسنده، عروسک ساز ، گریمور و طراح لباس و مترجم با سابقه تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید خود  گفت : به واسطه شرایط کرونایی و تعطیلی سالن های نمایشی این روزها تمرکزم در حوزه آموزش در دانشگاه ها به صورت آنلاین است.آخرین کارم در تئاتر نمایش کودکانه چارلی و کارخانه شکلات سازی در سال 97 در تالار هنر بود.

وی در باره حوزه های تدریس در دانشگاه های کشور متذکر شد : در دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد به آموزش طراحی و اجرای ماسک و گریم در حوزه واحدهای عروسکی، در دانشگاه سوره نیز مبانی تئاتر عروسکی و طراحی ماسک و گریم ، در دانشگاه علمی و کاربردی واحد 38 و 43 به آموزش گریم های تخصصی و ویژه در حوزه چهره ملل مشغول هستم.

این مدرس با سابابقه در باره تفاوت های آموزش حضوری و آموزش به صورت آنلاین تاکید کرد: با توجه به ساختار کلاس هایم که به صورت کارگاه است و روی کار عملی متمرکز است، کارم در بخش تدریس آنلاین برای انتقال مفاهیم به دانشجویان بسیار بیشتر از قبل شده و توامان ضمن تدریس باید  مطالب را بارگذاری کنم و مطالب با شنیدن دانشجویان تمام نمی شود و برای فهم بیشتر با ذخیره مطالب به آنها رجوع امکان مجدد به دروس تدریس شده را فراهم می کنم. در کنار این وضعیت از برگزاری برخی از کلاس های عملی فیلم تهیه می کنم و آنها را  برای دانشجویان بار گذاری می کنم ودر ضمن از برخی از فیلم های آموزشی خارجی مرتبط با درس هم استفاده می کنم. در رشته گریم هم روش تدریسم به گونه ای است که دانشجو ضمن پیدا کردن توانایی گریم روی چهره بتواند روی اشل برند مک هم کار کند.

فریبا دلیری کارشناس تئاتر با گرایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران 1369 کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر و معماری  است . کارگردانی نمایش های شبی میان خواب و بیداری،  خورشید دریا،  یاد ایام، یک روز بهداشتی،  چارلی و کارخانه شکلات سازی ،  جادوگر کوچولو، نویسنده نمایش  زیبا ترین نقاشی و   آوای تار،برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی عروسکی برای مربیان آموزش و پرورش وبرگزاری کارگاه آموزشی برای فرهنگسراهای اشراق ، فدک ، گلبرگ و نمایش خلاق برای همان فرهنگسراها از جمله فعالیت های مهم کارنامه  او محسوب می شوند.




مطالب مرتبط

با معرفی شورای انتخاب آثار بخش نوجوان جشنواره بیست‌وهشتم

8 نمایش در بخش نوجوان جشنواره بیست و هشتم رقابت می‌کنند
با معرفی شورای انتخاب آثار بخش نوجوان جشنواره بیست‌وهشتم

8 نمایش در بخش نوجوان جشنواره بیست و هشتم رقابت می‌کنند

از سوی شورای انتخاب، آثار راه‌یافته به بخش نوجوان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، این رویداد نمایشی معرفی شدند.

|

نظرات کاربران