در حال بارگذاری ...
تحلیل آثار بانوی داستان‌نویس آمریکایی در«هزارتوی داستان»

رادیو نمایش میزبان شرلی جکسِن می‌شود

زندگی و آثار بانوی رمان‌نویس و داستان کوتاه‌نویس آمریکایی شرلی جکسِن در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش مرد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر شرلی جکسن زنی است که بیش از ۲۰۰ داستان کوتاه و ۶ رمان  از خود به جای گذاشته است. داستان «بخت آزمایی یا قرعه‌کشی» او یکی از نمونه‌های کلاسیک داستان کوتاه به شمار می‌آید و افزون بر این‌که چندین برداشت سینمایی، تئاتری، تلویزیونی و رادیویی  از این داستان تاکنون انجام شده، به عنوان بهترین داستان کوتاه قرن بیستم نیز از آن یاد می‌شود.

 شرلی جکسن گونه‌های مختلف ادبی را تجربه کرده اما با آثار فراوان و ارزشمندش در گونه ادبی ترسناک، بر نویسندگان این ژانر تاثیر زیادی داشته است؛ یکی از این نویسندگان، استیون کینگ است که او را با نام پادشاه قلمروی ترس در ادبیات می‌شناسند.

این برنامه در نوبت پخش نخست روز پنج‌شنبه پخش شد و علاقه‌مندان می‌توانند بازپخش آن را ساعت 21 روز دوشنبه همین هفته 4 مرداد در برنامه «هزارتوی داستان» بشنوند. بهناز بستاندوست داستان « قرعه کشی» نوشته شرلی جکسن را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر پرداخته است. گویندگی زندگینامه شرلی جکسن را رضا عمرانی انجام داده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است




مطالب مرتبط

نظرات کاربران