در حال بارگذاری ...
با سفر دو ماهه عروسک موکو رقم خورد

نماد کودکان زلزله زده و آسیب دیده در المپیک توکیو

موکو، عروسک غول پیکری که حدود ده متر ارتفاع دارد و با زنجیر و تسمه حرکت می‌کند، نماد کودکانی است که ده سال پیش در سونامی و زلزله در منطقه توهوکوی، ژاپن جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایران تئاتر، موکو عروسکی غول پیکری است که در المپیک 2021 ژاپن حضور دارد و دوماه طول کشیده تا از توهوکو به شهر توکیو برسد.این عروسک پس از رسیدن به شهر توکیو در پارک ملی شینجوکو جیون، به اجرای برنامه سنتی پرداخت که شامل آواز و «حرکت» بود.

سایوری ایشیکاوا که برای اجرای بالادهای ژاپنی مشهور به  اینکا شهرت دارد، ترانه  شادی توهوکو را اجرا کرد که داستان سفر موکو  را برای جهانیان بازگو می کرد.ایشیکاوا پس از اجرا گفت که امیدوارم سفر موکو ادامه پیدا کند و قلب مردم جهان را بهم وصل کند.

نام عروسک را نویسنده و فیلمنامه نویس  کانکورو کودا انتخاب کرده است.سفر این عروسک غول پیکر از ماه می شروع شد تا تبلیغی برای  بازسازی سه منطقه فوکوشیما،ایواتا و میاگی باشد که توسط زلزله و سونامی آسیب شدید خوردند.

سیوکو هاشیموتو، سفیر المپیک ژاپن  قبل از شروع برنامه موکو در پارک ملی ژاپن یک دقیقه به احترام قربانیان فاجعه زلزله و سونامی سکوت کرد.

 

 




نظرات کاربران