در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

دهمین انتخابات استانی و جدیت در فعالیت انجمن ها
خوزستان درد مشترک هنرمندان ایران

در هفته‌ای که گذشت رویدادهای تئاتری در کشور ادامه داشت و همچنین برگزاری انتخابات با شیوه‌نامه جدید در دهمین استان برگزار شد اما همراهی و همدلی هنرمندان سراسر کشور برای حمایت از بحران بی‌آبی به وجود آمده در خوزستان پررنگ ترین رویداد هفته گذشته بود

در هفته گذشته، درخواست جامعه هنری برای تسریع در رفع کم آبی خوزستان، درگذشت معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اختتامیه مرحله استانی جشنواره «فانوس» در بیرجند، درگذشت بازیگر جوان تئاتر بوشهر، برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی تئاتر الف تبریز، انتصاب روسای انجمن‌های هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی قزوین، انتشار اطلاعیه دور جدید انتخابات انجمن هنرهای نمایشی تهران

معرفی نمایندگان شعب انجمن نمایش در شهرستان‌های فارس، انتخاب هیئت انتخاب جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی سلام خوزستان، برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی و رونمایی بک کتاب در مازندران، بخشی از اخبار مهم استانی را به خود اختصاص دادند. بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در درگاه‌های استانی بخوانید.  

 

رونمایی کتاب «دیار یار» در مازندران

در سالگرد درگذشت سیده رویا حسینی عضور گروه تئاتر خانه سبز قائمشهر و نویسنده ، بازیگر و کارگردان تئاتر از کتاب دیدار آخرین نوشته وی رونمایی شد. سیده رویا حسینی در 29 تیر ماه 1399 بر اثر بیماری کرونا درگذشت . به همین منظور  ظهر دیروز  ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ سالگرد درگذشت هنرمند قائمشهری مرحومه سیده رویا حسینی قادیکلائی نویسنده و کارگردان تئاتر در سر مزار وی برگزار شد . مرحومه حسینی هنرمند که هم در بازیگری خوش درخشید و هم در کارگردانی حتی دست به قلم بود و داستان هایی هم می نوشت. با ذوق و علاقه ای که در احیای ادبیات داستانی ایرانی و انعکاس فرهنگ و آداب و رسوم مازنی داشت، سعی می کرد خوانندگان و مخاطبین خود را مجذوب اهدافش کند. در سالگرد درگذشت ایشان که با رعایت پروتکل ها برگزار شده جمع کثیری از هنرمندان، مسئولین و اعضای انجمن صنایع دستی، همکاران، دوستان و آشنایان حضور پیدا کردند. در بخشی دیگر  از مراسم از آخرین کتاب دیار یار به نویسندگی مرحومه سیده رویا حسینی قادیکلائی رونمایی شد. داستان این کتاب در رابطه با زندگی دو روستا و اهالی آن است و اتفاقاتی که مردم روستا در طی روند داستان تجربه خواهند کرد.

 

درخواست جامعه هنری برای تسریع در رفع کم آبی خوزستان

نهادهای صنفی عرصه هنر در روز های گذشته با انتشار بیانیه های مستقل از تسریع در رفع مشکل کم آبی و مشکلات حاصل از آن برای مردم خوزستان، حمایت کردند. در روزهایی که  سرزمین مان گرم‌ترین فصل سال را می‌گذراند، استان خوزستان با تنش آبی مواجه شد. تنشی که دامداران و کشاورزان را با  صدمات مادی و معنوی مواجه کرده و اعتراضات عمومی  را سبب ساز شد. وضعیتی که همدردی مردم سراسر کشور از اقشار مختلف را برانگیخت. اصناف هنری در خانه تئاتر ، خانه سینما و خانه موسیقی و هنرمندان عرصه های مختلف نیز در همراهی با این همدردی عمومی خواستار تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات استان خوزستان شدند.

در بخشی از بیانیه‌ خانه‌ تئاتر در حمایت از هموطنانِ خوزستانی در بحران بی‌آبی آمده است: «هنرمندانِ تئاتر، روزهای محاصره و مقاومتِ مردمانِ آزاده‌ جنوب در سال‌های جنگ را یادآور می‌شوند؛و روزهای خاک‌آلودِ جنوب که سینه‌ پیران و کودکانش را نای نفس کشیدن نبود؛و یادآور می‌شوند کارونِ پرآب را در زمانی نه چندان دور؛و اکنون نوای دمام‌ها را که خامُشی گزیده‌اند:چرا که خوزستان تشنه است... هنرمندانِ تئاتر در کنارِ مردمِ بزرگِ خوزستان بوده و خواهند بود تا زندگی را پاس بدارند...شما نیز با ما و آنان سرودِ زندگی سر دهید، چرا که:زندگی، زندگی می‌آورد.»، «خوزستانِ ایران ملتی نگرانِ توست، همه ایران نگرانِ توست سینمای ایران نگران توست . متأسفانه این روزها تصاویرناخوش آیندی از خوزستان می‌بینیم این پاره تن ایران، مهد تمدن عیلام با قدمتی به بلندای تاریخ کشور، سرزمین رودهای خروشان و دشت‌های حاصلخیز و هورها و تالاب‌های عظیم و مردمی که ایرانی‌ترینِ ایران هستند و بوده‌اند به شرایطی دچار شده‌اند که بی‌سابقه است. شرایط این روزهای خوزستان و سیستان و بلوچستان شایسته ایران ما نیست. انتشار این بیانیه  همزمان با حضور جمعی از سینماگران در خانه هنرمندان برای  درخواست  رسیدگی  به وضعیت خوزستان همراه شد. چهره‌هایی چون مسعود کیمیایی ،کیانوش عیاری،نوید محمدزاده،محسن امیریوسفی، فرشته حسینی و... از جمله حاضران در این تحمع  بودند.

 

درگذشت معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

رضاعلی لیوانی، معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان،به علت ایست قلبی درگذشت.رضاعلی لیوانی، معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، صبح چهارشنبه 30 تیرماه 1400 به علت ایست قلبی درگذشت. رضا علی لیوانی از اسفند سال 1398 از سوی عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل منصوب شدند و تا امروز در این پست حضور پرتلاش و نتیجه بخشی داشته است. روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تشکر از ابراز همدردی فرهنگ مداران، هنرمندان و همکاران گرامی اعلام کرد، آیین تشییع پیکر  مرحوم مغفور «رضاعلی لیوانی» معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، در شهرستان بندرگز و با رعایت پروتکل های بهداشتی، صبح پنجشنبه ۳۱ تیرماه ساعت ۸ صبح از غسالخانه شهرستان بندرگز برپا خواهد شد و در ادامه مراسم خاکسپاری و تدفین در امامزاده حبیب الله نوکنده برگزار خواهد شد.

 

اختتامیه مرحله استانی جشنواره «فانوس» در بیرجند

مراسم اختتامیه مرحله استانی پنجمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ۱۳ مرداد در بیرجند برگزار می‌شود.پنجمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس، مطرح کر در سه بخش هنرهای نمایشی، بخش موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی و سنتی، بخش رادیویی و بخش تلویزیونی و سینمایی برگزار می‌شود. بخش هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایش‌نامه، بخش موسیقی و سرود شامل موسیقی با کلام، موسیقی بی‌کلام (حماسی)، تواشیح و مدیحه‌سرایی، سرود دانش‌آموزی، بخش هنرهای تجسمی و سنتی شامل عکس، نقاشی (دیجیتال ـ بوم و مقوا)، طراحی پوستر و آگهی‌نما، خوشنویسی (نستعلیق و شکسته، ثلث و نسخ) و آثار حجمی (مجسمه و نقش برجسته)، بخش رادیویی: نمایش رادیویی، پادکست و بخش تلویزیونی و سینمایی شامل سریال داستانی، فیلم داستانی (بلند و کوتاه)، تله‌تئاتر، پویانمایی، مستند (بلند و کوتاه) و نماهنگ است. جشنواره ملی فانوس باهدف معرفی بهترین آثار تولیدی ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها در حوزه‌های مختلف هنری دفاع مقدس باهمت و تلاش سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار می‌شود. این جشنواره هنری در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود

 

درگذشت بازیگر جوان تئاتر بوشهر

امین زند، بازیگر جوان که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری بود، ساعاتی پیش درگذشت. روابط عمومی انجمن نمایش استان  با تایید خبر طی اطلاعیه‌ای نوشت: خبر کوتاه است و دردناک؛ پسر خوش قلب تئاتر بوشهر آرام گرفت. امین زند بازیگر جوان تئاتر بوشهر، دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ با صحنه زندگی وداع کرد. امین چند هفته‌ای را به‌دلیل سکته در بیمارستان بستری بود و سرانجام امروز چشم از جهان فرو بست تا خبرش آواری باشد دردناک برای جامعه تئاتر استان و خانواده محترمش. این هنرمند جوان چهارشنبه سی‌ام تیرماه 1400 در قطعه هنرمندان بهشت صادق بوشهر ساعت 18 آرام خواهد گرفت. به دلیل شرایط کرونایی فعلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ‌گونه آیین و مراسمی برگزار نخواهد شد.

 

برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی تئاتر الف تبریز

از سوی دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف اسامی برگزیدگان مسابقه نمایشنامه نویسی این جشنواره اعلام شدهیات داوران متشکل از اکبر شریعت، ساناز بیان و علی شمس به ترتیب آثار زیر را حائز دریافت رتبه برتری این مسابقه اعلام کردند مقام اول، نمایشنامه یک صلیب و دو سوسمار/ اثری از سهند خیرآبادی، مقام دوم، نمایشنامه بهار، تابستان، پاییز، زمستان اثری از ابراهیم عرب نژاد، مقام سوم، نمایشنامه رویای یک خروس، اثری از محمدحسین بردبار، نمایشنامه شایسته تقدیر: نمایشنامه شاه اسماعیل اثری از علی حسن زاده.

 

انتصاب روسای انجمن‌های هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد

در نشست هم اندیشی هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ روسای جدید دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند. پس از توافق هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان با معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ادارات شهرستان افراد زیر برای مدت دو سال به‌عنوان رابط انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان‌های استان معرفی شدند. مهرداد علی پور رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گچساران، ثارالله آذریتون رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کهگیلویه، معصومه جهان پور رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بهمئی، مهرداد کاظمی رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان چرام، احمد صفدری رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان لنده، محمدصالح کرمی رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان باشت، یاسر صیادی رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دنا

 

برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی قزوین

انتخابات انجمن هنرهای نمایشی قزوین روز شنبه 26 تیر ماه در سالن مولانا مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین با حضور وحید لک نماینده انجمن هنرهای نمایشی استان های کشور و سرپرست 14 گروه پروانه دار و جمعی از هنرمندان قزوین برگزار شد. پس از شمارش آرا  کیوان حبیبی ، مرتضی نجفی ، مهدی احمدی ، محمد مهدی شهرتی و مجید رحمانی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره معرفی شدند. مهدی خدایی ، صادق محمدی و سعید چگینی به عنوان اعضای هیات رئیسه و سید حسن اورازانی به عنوان بازرس انتخاب شدند. همچنین طی جلسه‌ای بین اعضا هیات مدیره، کیوان حبیبی به عنوان رئیس انجمن هنرهای نمایشی ، مرتضی نجفی به عنوان نایب رئیس و مهدی احمدی به عنوان خزانه دار معرفی شدند. این انتخابات دهمین تجربه انتخابات انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور را در دوران کرونایی و پس از تغییرات اساسنامه ای انجمن ها رقم زد.

 

انتشار اطلاعیه دور جدید انتخابات انجمن هنرهای نمایشی تهران

هیئت موسس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران جهت برگزار دور جدید انتخابات انجمن هنرهای نمایشی با شیوه نامه جدید اطلاعیه شماره یک خود را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع سرپرستان و اعضای هسته مرکزی محترم گروه های ثبت شده می رساند با توجه به تغییرات شیوه انتخابات انجمن که در اساسنامه جدید منظور گردیده و همچنین  لزوم تشکیل موسسه فرهنگی هنری هنرهای نمایشی استان تهران؛سرپرستان محترم گروههای ثبت شده استان تهران می بایست در صورت تمایل خود یا هر یک از اعضای هسته مرکزی گروه خود به نامزدی در انتخابات هیات مدیره  و بازرسی موسسه فرهنگی هنری هنرهای نمایشی استان تهران و همچنین نامزدی در هیات رئیسه مجمع نمایندگان، نماینده خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل ثبت گروه معرفی نمایند و همچنین معرفی یک نفر جهت شرکت در جلسه رای گیری در مجمع عمومی به نمایندگی از گروه (طبق اساسنامه) لازم به ذکر است زمانبندی و فرم های مربوط به ثبت نام در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد

 

معرفی نمایندگان شعب انجمن نمایش در شهرستان‌های فارس

با اعلام هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی نمایندگان انجمن در ۲۰ شهرستان فارس معرفی شدند و معرفی سایر نمایندگان در مرحله دوم صورت می‌گیرد. هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی فارس پس از بررسی نامه‌های رسیده به دفتر انجمن  نمایندگان برخی از شهرستان‌ها را اعلام کرد. پس از درخواست کتبی انجمن هنرهای نمایشی استان فارس از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مبنی بر معرفی سه نفر از افراد دارای سابقه و عضو گروه های مصوب نمایشی ، و بررسی رزومه و طرح های پیشنهادی افراد معرفی شده ، نمایندگان شعب انجمن هنرهای نمایشی فارس در شهرستان‌ها را اعلام کرد، بر این اساس بررسی و معرفی سایر نمایندگان منوط به ارائه نامه از اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و معرفی افراد واجد شرایط به انجمن هنرهای نمایشی فارس اعلام شده است. انجمن هنرهای نمایشی استان فارس همچنین اعلام کرد ، فعالیت های نمایشی و نحوه انتخاب نمایندگان طبق اساسنامه جدید انجمن هنرهای نمایشی کشور ، بصورت مستقیم به انجمن هنرهای نمایشی هر استان واگذار شده است و همکاری نمایشی با هر شهرستان منوط به طی کردن مراحل قانونی اعلام شده و معرفی سه نفر دارای رزومه نمایشی موثر ، عضویت در گروه های مصوب نمایشی است و هرگونه فعالیت نمایشی باید با هماهنگی انجمن نمایش استان و نمایندگان شعب انجام شود.

 

انتخاب هیئت انتخاب جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی سلام خوزستان

سعید نگراوی دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی سلام خوزستان طی احکامی جداگانه، سعید هویزاوی، عادل کروشاوی و مریم بنی طرفی زاده را به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه ای این دوره از جشنواره منصوب کرد. در متن این احکام آمده است:  به موجب این حکم و با نظر به تجربیات ارزشمند و اعتبار آفرین جنابعالی در حوزه هنرهای نمایشی، شما را به عنوان داور مرحله بازبینی هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی سلام منصوب می نمایم. بدون شک حضور شما در پیشبرد اهداف این رویداد بین المللی و بینافرهنگی مثمر ثمر خواهد بود و در کشف استعدادهای ناب شرکت کننده در جشنواره هفدهم نقش بسزایی خواهد داشت. با تشکر و قدردانی فراوان از شما برای پذیرش این مسئولیت بزرگ، از خداوند رحمان و رحیم توفیق و سرافرازی تان را آرزومندم.هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی سلام خوزستان به دبیری سعید نگراوی مردادماه 1400 در استان خوزستان برگزار می‌شود.

 

برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی

این رویداد پس از  ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، با رویکرد فرهنگ و ادبیات کُردی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی ، کشف استعدادهای خلاق در حوزه نمایش های بومی، نگاه هنرمندانه وتحلیلی به مسائل اجتماعی روز برگزار می‌شود. از دیگر محورهای این جشنواره را  محیط زیست وبحران ویروس کرونا و  بازآفرینی متون شفاهی و مکتوب کُردی و حماسه ها و آیین ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش است. این دوره از جشنواره به صورت صحنه ای و رقابتی با حضور ۷ اثر با شرایط و ضوابط مندرج در فراخوان به اجرا درمی آید. رستمی با اعلام اینکه این جشنواره آذرماه سال جاری در شهرستان سقز برگزار می شود، ارسال  یک اثر از سوی کارگردان با مجوز نویسنده اثر، شرکت برای نخستین بار در این جشنواره و حداقل ۳۰ و حداکثر ۹۰ دقیقه زمان نمایش نمایش از مهمترین شرایط شرکت در این جشنواره است. تکمیل فرم شرکت در جشنواره، ارسال پنج عدد لوح فشرده از اجرای اثر، اجرای عمومی آثار قبل از بازبینی و ارسال سه نسخه متن به زبان کُردی از دیگر موارد مندرج در فراخوان جشنواره است. آخرین مهلت ارسال آثار به همراه متن نمایشی برای بازبینی تا پایان وقت اداری ۲۵ مهرماه سالجاری و زمان اعلام بازبینی ۱۰آبان و زمان برگزاری جشنواره اوایل آذرماه است.

 




مطالب مرتبط

در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است
در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، با سفر به شیراز به منظور حضور در جشنواره تئاتر پارس، جشنواره‌های منطقه‌ای را، دریچه‌ای رو به هنرهای نمایشی در نقاط مختلف کشور دانست که از طریق آن، می‌توان به ارزیابی درست از فعالیت هنرمندان استانی رسید.

|

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های‌ تئاتر منطقه‌ای، از لزوم تامین بودجه و حمایت صددرصدی دولت از این رویداد هنری برای دلگرمی هنرمندان سخن گفت.

|

گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت
گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت

نادر شهسواری، هنرمند پیشکسوت تئاتر استان فارس، تاکید کرد توجه هنرمندان به مولفه‌های بومی و متون ایرانی در جشنواره‌های منطقه‌ای کشور را باید به فال نیک گرفت. 

|

گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند
گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند

اصغر خلیلی، داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، مهم‌ترین دلیل برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را گردهم آمدن اهالی هنرهای نمایشی دانست و خواستار آن شد تا با تامین بودجه مناسب، این رویداد مهم از مسیر اصلی خود خارج نشود.

|

گفت‌و‌گو با حسن دادشکر، پیشکسوت هنرهای نمایشی

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، باید زمینه‌ساز رفع مشکلات هنرمندان استان‌ها شوند
گفت‌و‌گو با حسن دادشکر، پیشکسوت هنرهای نمایشی

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، باید زمینه‌ساز رفع مشکلات هنرمندان استان‌ها شوند

حسن دادشکر، هنرمند پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، رویدادی ارزشمند و قابل تقدیر است، از لزوم توجه به خواسته جوانان هنرمندان فعال استان‌ها، انتخاب آثار باکیفیت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی به منظور رفع نواقص و مشکلات ...

|

گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

محمد امینی: شیراز، میزبانی خوب برای جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای است
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

محمد امینی: شیراز، میزبانی خوب برای جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای است

محمد امینی کارگردان نمایش «ترنا»، از تمام دست‌اندرکاران برای اجرای جشنواره‌ در استان فارس و شهر شیراز تقدیر و تشکر ویژه کرد چراکه در این شرایط اقتصادی جامعه، کمتر استان‌هایی این مهم را پذیرا هستند که میزبان این تعداد از هنرمندان باشند.

|

پای صحبت‌های کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

مهدی آشوغ: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای تجربه‌های تازه است
پای صحبت‌های کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

مهدی آشوغ: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای تجربه‌های تازه است

مهدی آشوغ، کارگردان خوزستانی نمایش «اول شخص مفرد» بر این باور است که جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای ایجاد، ابداع و کشف دستور زبان، ظرفیت‌ها و‌‌ شیوه‌های نمایشی و در یک کلام، تجربه‌های تازه است.

|

نظرات کاربران