در حال بارگذاری ...
عبید رستمی مدیرکل ارشاد کردستان خبرداد:

برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره بصورت صحنه ای و مجازی

پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره به صورت مجازی و صحنه‌ای با گستره منطقه‌ایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه شیوع کرونا موجب توقف اجرای حضوری بیشتر برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری  شد اما این اداره کل با همکاری انجمن ها، تشکل‌ها و موسسات و مجامع فرهنگی و هنری از تعطیلی جشنواره ها جلوگیری  و در فضای مجازی اقدام به برگزاری آنها کرد.

وی افزود: در همین راستا فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره به صورت مجازی و صحنه ای با گستره  منطقه ای ویژه استان های کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اعلامی توسط ستاد کرونای استان در دی ماه سال جاری برگزار می شود.

رستمی اضافه کرد: بخش مجازی جشنواره به صورت سراسری برگزار و علاقمندان وهنرمندان این بخش می توانند آثار نمایشی طنز کوتاه به مدت هفت الی ۱۲ دقیقه ای و استندآپ کمدی به مدت حداکثر پنج دقیقه ای خود را  تا ۲۱ آبان ماه سالجاری به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ضمن قدردانی از هنرمندان عرصه نمایش استان گفت: مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره پنجم طنز دیواندره هفت شهریورماه سال جاری و اعلام نتایج بازخوانی ۱۵ شهریورماه و بازبینی ۲۰ آبان ماه و مهلت ارسال آثار به بخش مجازی جشنواره ۲۱ آبان ماه تعیین شده است.

رستمی  به اهداف برگزاری جشنواره پنجم طنز دیواندره اشاره کرد و گفت: نفی خشونت و صلح طلبی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، مسائل خانواده و طلاق با استفاده از فرهنگ بومی و شیوه های نمایش کمدی ایرانی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه موضوع نمایش ها آزاد است، افزود: جشنواره فقط  ویژه نمایش های صحنه ای است و  آثار نمایشی بایستی تولید سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ باشد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: نمایشنامه ها  مبتنی بر متون نمایشی نویسندگان مطرح کشور و دارای اجرای خلاقانه و یا اقتباسی از متون نمایشی و رمان و داستانی های ایرانی باشند.

رستمی با بیان اینکه هر کارگردان  با یک اثر نمایشی در مرحله نهایی می تواند شرکت کند، اضافه کرد:  برای بخش بازخوانی نیاز به ارسال سه نسخه متن و مجوز کتبی نویسنده و ناشر  و در بخش بازبینی هم ارسال پنج لوح فشرده از اجرای عمومی نمایش ضروری است.

وی افزود: به همت و با حمایت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پلاتوی شهر دیواندره به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسد و اینگونه زیر ساخت لازم برای برگزاری با شکوه جشنواره پنجم طنز دیواندره فراهم خواهد شد.

چهارمین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره ۶ تا ۹ فروردین سال ۱۳۹۷ در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.




نظرات کاربران