در حال بارگذاری ...
گفت و گو با پیمان ترکاشوند نویسنده و کارگردان عنوان شد :

واقعه غدیر به صورت نماهنگ تصویربرداری شد

توسط گروه تئاتر خدام زهرا(س) و برای دومین سال متوالی به دلیل وجود بیماری کرونا و عدم اجرای زنده تئاتر، واقعه غدیر به صورت نماهنگ تصویربرداری شد.

پیمان ترکاشوند نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی تبسم عاشقان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان گفت:  واقعه غدیر به نام «تبسم عاشقان (بسمه العشاگ)» به  تهیه کنندگی گروه تئاتر خدام زهرا(س) برای انتشار در فضای مجازی تصویربرداری شد.  گروه تئاتر خدام زهرا(س) با سابقه ده سال تولید نمایش های میدانی در زمینه فرهنگی هنری مذهبی، این اثر را تصویربرداری و برای انتشار در رسانه ها و فضای مجازی آماده کرده است.

سرپرست گروه تئاتر خدام زهرا(س) تصریح کرد: موضوع داستان برگرفته از فعالیت و شور و شوق چند نوجوان در غالب گروه سرود برای عید غدیر می باشد که در این حین  بچه ها توسط پدربزرگ به حال و هوای خطبه خوانی پیامبر(ص) در غدیر بر می گردند. خطبه و حال و هوای غدیر خم و برگزیدن امیرالمومنین به صورت متفاوت و خاصی و استفاده جلوه های هنری خاص مانند حضور ملائکه و بیعت با امام علی(ع) در یک قاب هنری  به تصویر کشیده می شود و در آخر و در بازگشت به زمان حال، همان شور و حال گروه سرود جشن و سرور بر پا می شود و گروه سرود به اجرای خود می پردازد.

 کارگردان این اثر نمایشی گفت: در این اثر تلاش داریم که شور و شعف و انگیزه واقعی نوجوانان و محبین امام علی(ع) نشان داده شود و گذری هم به اصل واقعه زده شود و در واقع پیوند زمان های مختلف نشان داده می شود و سعی بر این داریم که مسئله عید غدیر را با جلوه های ویژه به صورت متفاوت نشان دهیم.

ترکاشوند افزود: البته در کنار تصویر مستندات و تاریخ واقعی واقعه غدیر  ، دختر بچه نقاش که در حال نقاشی و تصور خیال هست ربط دهنده و اتصال بین زمان های مختلف در کل فیلم است .برای فیلم برداری ما یک پلاتوی موقت تئاتری آماده کردیم که یک بخش از کار را در این مکان و به صورت صحنه تئاتر به تصویر کشیدیم.

کارگردان تبسم عاشقان اظهار کرد: این اثر هنری با مشارکت گروه های هنری شهرستان کارون و برخی هنرمندان از اهواز انجام شد و حدود نود نفر در این اثر به عنوان بازیگر ایفای نقش کردند و سی نفر عوامل و گروه تدارکات این اثر را بر عهده داشتند که عوامل نماهنگ تبسم عاشقان عبارتند از: علیرضا حزباوی، محمد ترکاشوند، ثریا غبیشی، ناهید فخری پور، مهدی لطیفی، جاسم حاتمی، آمنه صالحی (تیم تصویر برادری (فیلم بردار و عکاس،  جواد ناصری، سیدمیلاد هاشمی و زهرا فخری پور (منشی صحنه)، جواد ناصری (مسئول گروه)، احسان حاتمی و سیدمیلاد هاشمی (نور پرداز)، حاج عارف ناصری، علی حاتمی، هاشم مجدم، سیدجمیل موسوی (تدارکات)، عقیل نواصر و رسول مجدم (روابط عمومی)، مینا حزباوی (طراح لباس)، غافل غافلی (فضاسازی و اسپیس)، نسیم ناصری و علی حاتمی (شاعر متن) و گروه خدام الزهرا(س) (تهیه کننده).

وی در ادامه گفت: از همکاری و مشارکت حسینیه سجادیه کوت عبدلله، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کارون، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کارون، حاج محمد ناصری، حاج عارف ناصری، حسن زرگانی، پوریا شیرنژاد، گروه نایا، گروه شبستان، گروه صاحب الزمان، گروه اشراق و گروه هنری انشان که در تولید این فیلم را را همراهی نمودند تشکر ویژه دارم.

پیمان ترکاشوند در پایان افزود: به مناسبت عید قربان مراسم تقدیر و تشکر و اکران این کلیپ با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده سپاه کارون، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کارون، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کارون و با حضور عوامل فیلم در سالن آمفی تئاتر سازمان تبلیغات شهرستان کارون برگزار و از عوامل تولید این اثر هنری با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.




نظرات کاربران