در حال بارگذاری ...
سهراب سلیمی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

تلویزیون تئاتر ایران حتی در زمان بازگشایی سالن ها مفید است

تلویزیون تئاتر ایران حتی در زمان بازگشایی سالن ها مفید است .... اما برای معرفی تلویزیون تئاتر ایران بایدتبلیغات میدانی فراگیر انجام شود تا آحاد مردم در جریان فعالیتش قرار بگیرند.

سهراب سلیمی نویسنده و کارگردان و مدرس با سابقه تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر درباره راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران گفت :شیوع کرونا در دو سال اخیر شرایط سختی را برای هنرمندان تئاتر به خصوص در بحث مسائل اقتصادی به وجود آورده است و تعطیلی مکرر سالن های تئاتر به واسطه موج های مختلف کرونا تئاتری ها را در شرایط بلاتکلیفی قرار داده است.

این کارگردان با تاکید بر فعالیت مبتنی بر برنامه ریزی مدیران تئاتر برای این شرایط بحرانی تاکید کرد: با شیوع کرونا همه مشاغل به خصوص هنر غافلگیر شدند و مدتها در بررسی اینکه چگونه با این پدیده نوظهور مقابله کنند و هنرمندان هم بتوانند کارشان را انجام بدهند سپری شد.  باید زودتر از اینها به فکر تمرکز روی فضای مجازی و راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران می افتادیم تا حداقل  امکانی هر چند محدود برای فعالیت تئاتر به وجود  می آمد. هر چند روح تئاتر با زنده اجرا شدن معنی دارد و ضبط و پخش تئاتر اثر بخشی اجرای زنده تئاتر را کم رنگ می کند.

سلیمی با تاکید بر اهمیت معرفی بیشتر و گسترده تر تلویزیون تئاتر ایران گفت: به نظرم باید با تبلیغ گسترده همه مردم را متوجه راه اندازی چنین امکانی کرد. هر چند مردم در این مدت با مشکلات و مسائل عدیده ای مواجه هستند و حوصله پرداختن به مسائل فرهنگی را ندارند.  

این کارگردان در بخش پایانی سخنانش ضمن اشاره مفید بودن راهکارهای مختلف در جهت رونق بخشیدن به حیات تئاتر افزود: در هر حال در این شرایط فعلی باید ازهر اقدامی که به حیات تئاتر کمک می کند حمایت کرد و به نظرم با تعطیلی و یا مجازی شدن برگزاری جشنواره ها ، بخشی از بودجه سالیانه تئاتر را اختصاص به حمایت از تئاتری ها داد . معتقدم فعالیت تلویزیون تئاتر ایران و سایر پلتفرم های مجازی حتی در زمان بازگشایی سالن ها هم می تواند به رونق تئاتر کمک کند .

سهراب سلیمی در سال های اخیر نشان داده با توانمندی و دقت زیاد به سراغ استفاده از آثار نویسندگان بزرگی نظیر امانوئل اشمیت و سباستین تیری رفته است . سهراب سلیمی کارگردان فهیم و با خرد تئاتری بیش از دو دهه است که حضور جدی در تئاتر دارد . وی کارشناسی خود را در سال ٥٧ در رشته کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک دریافت کرد. او موسس گروه تئاتر «صورتک» است. از سمت‌های اجرایی سهراب سلیمی می‌توان به ریاست انجمن کارگردانان خانه تئاتر اشاره کرد. سلیمی هم‌چنین مدرس تئاتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک است و تدریس در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد را در رزومه کاری خود دارد. «به‌خاطر وطنم»، «کوروش پسر ماندانا»، «آرش کمانگیر»، «پزشک قلابی»، «تاجماه و عروس»، «قوچ شایسته قربانی است»، «گلدونه خانم»، «حالت چطوره مش‌رحیم»، «توی خودت باش»، «از پا نیفتاده‌ها»، «مسافران»، «صیادان»، «آندورا»، «ابوالقاسم معارفی»، «سرباز لاف‌زن»، «از پا نیفتاده‌ها»، «از پنجره نگاه کن»، «ابراهیم توپچی و آقابیک»، «سربازها»، «زیتون»،«سالگرد» ،«گوشه‌‌نشینان آلتونا»، «خرده بورژواها»، «شاهزاده و گدا»، «مریم و مردآویج»، «اتللو»، «مدال درجه یک شجاعت»، «تنبورنواز»،«بینوایان»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «نوای اسرار آمیز»، «مهمان‌سرای دو دنیا» و «عشق لرزه» از جمله آثار مهم سلیمی در حوزه بازیگری نویسندگی و کارگردانی هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران