در حال بارگذاری ...
علی دهکردی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون:

راه اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر دریژنو اقدامی با ارزش در چهارمحال و بختیاری است

علی دهکردی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون راه اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر دریژنو در چهارمحال و بختیاری اقدامی است با ارزش خواند و گفت: اینکه این دانشگاه هنری به دست هنرمندان تئاتر گروه دریژنو در فرخ شهر پایه گذاری شده و جهت هدایت علاقه مندان به هنر در استان و کشور قدم بر داشته اقدامی بزرگ و باعث افتخار است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، علی دهکردی در نشست خبری که روز شنبه در مرکز دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر دریژنو فرخشهر برگزار شد گفت: دانشگاه‌ها موظف به تربیت نیروهای خدمتگزار و متعهد برای فعالیت در دستگاه‌ها و ارگان‌ها هستند و در حوزه فرهنگی نیز این وظیفه بر عهده دانشگاه‌های هنر است. ایجاد فضایی علمی که به صورت اصولی و زیربنایی در جهت جریان فرهنگ و هنر فعالیت کند و هدایت افراد مستعد این حوزه را بر عهده بگیرد از جمله اقدامات با ارزشی است که در این استان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه لازم بود مرکزی دانشگاهی بر اساس عناوین و قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شود، تصریح کرد: نمی‌توان در این حوزه تنها به آموزش‌های شخصی بسنده کرد و اگر چه مراکز و ادارات دولتی همچون حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما در این زمینه به صورت فعال اقدامات و برنامه‌های مطلوبی را انجام می‌دهند اما نیاز به وجود مرکزی دانشگاهی که بتواند به شکلی زیربنایی در این زمینه برنامه‌ریزی کند و پیش برود نیز احساس می‌شود.

دهکردی، فرهنگ و هنر را دو مقوله جدایی‌ناپذیر و مکمل یکدیگر بیان کرد و گفت: اگر نسبت به فعالیت مراکز فرهنگی کشور و ادارات و ارگان‌های مرتبط با این حوزه، نگرانی‌هایی وجود دارد و انتظار است که با توان و قدرت به پیش بروند باید نیروهای متعهد و متخصص مورد نیاز این مراکز و ادارات در فضاهای دانشگاهی تربیت شوند.

وی یادآور شد: بخش مهمی از سرنوشت و آینده فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری به وجود مراکز دانشگاهی فعال در این بخش وابسته است و می‌توان با همدلی تمامی مدیران استانی برای فعال و پویا نگه‌داشتن این مراکز اقدام کرد.

دهکردی حضور استادان برجسته هنر موسیقی و گریم در دانشگاه‌ فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری را از وزنه‌های علمی این مراکز دانست و یادآور شد: حضور بنده در واحدهای دانشگاهی این استان به دلیل احترام به افرادی است که سنگر علمی فرهنگ و هنر را حفظ کرده و آن را پاس می‌دارند.

وی اظهار داشت: موانع موجود در مسیر بالندگی و پرورش نگین هنری استان را می‌توان با همدلی و امید برطرف کرد و با توجه به آنکه مسائل فرهنگی و هنری مسائلی یکپارچه به شمار می‌روند هیچ اختلافی میان فعالیت دستگاه‌های مختلف در این بخش وجود ندارد.

دهکردی در بخش دیگری از سخنان خود درباره راه‌اندازی رشته تربیت مربی نمایش کودک در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: باید به نقش کودک و نخستین گام‌های تربیتی او توجه کرد، امروز در تمام دنیا به این موضوع به‌عنوان یک رشته علمی پرداخته می‌شود تا بتوان به‌ درستی روشی را برای انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه باید دانست که چگونه با بازی کردن و استفاده از هنر نمایش به تربیت کودک پرداخت، تصریح کرد: با ایجاد چنین رشته‌ای در دانشگاه استان، مربیان ویژه‌ای برای فعالیت در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها پرورش خواهند یافت که می‌توانند به نحوه مطلوبی با کودک ارتباط برقرار کنند و امید می‌رود علاقه‌مندان از این رشته استقبال کنند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، در این نشست که جمعی از مسوولان شهرداری و شورای شهر فرخ شهر و دانشجویان مرکز فرهنگ و هنر دریژنو حضور داشتند پیرامون اختصاص زمین برای ساخت و توسعه این مرکز علمی، لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی عملی با حضور استادان برجسته فرهنگ و هنر و همکاری شهرداری در ساخت پلاتوهای نمایشی و همچنین برقراری ارتباط موثر با دیگر مراکز علمی فعال در حوزه هنر بحث و تبادل‌نظر شد.

گفتنی است دانشگاه فرهنگ و هنر دریژنو در 10 رشته بازیگری، تربیت مربی نمایش کودک، گریم سینمایی، عکاسی، آوراز ایرانی، موسیقی نواحی ایران، نوازندگی ساز کلاسیک، نوازندگی ساز ایرانی، روابط عمومی و مدیریت فرهنگی دانشجو می پذیرد.

 

 

 




مطالب مرتبط

نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد
نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در آیین نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه‌اش که به میزبانی پردیس سینمایی ملت برگزار شد با بیان اینکه هیچ کار دیگری در عمرش به جز بازیگری انجام نداده‌ است، گفت تمام کارهایی که انجام دادم، دوست داشتم و جزو آرزوهایم بود و ...

|

نظرات کاربران