در حال بارگذاری ...
پیام تسلیت مدیرکل و معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

فقدان اکبر محبوبی‌فر خسارتی جبران ناپذیر برای هنر گیلان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پی درگذشت اکبر محبوبی‌فر از پیشکسوتان تئاتر گیلان، پیام تسلیتی صادر کرد.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گیلان، متن پیام فیروز فاضلی به شرح زیر است:

بازگشت همه بهسوی اوست

مرگ پایان زندگی نیست، بلکه آغازی است برای پرواز مرغ جان بر گستره ملکوت و رجعتی به محضر حضرت دوست؛ به‌ویژه مرگ آنان که در زندگانی، گام‌های بلندی برداشته و در خدمت به دیگران کوشیده‌اند. بار دیگر گلچین روزگار، یکی از گل‌های بوستان فرهنگ و هنر غنی این سرزمین را برچید و بلبلان و شیفتگان این باغ را در غمی بزرگ وا نهاد.

خبر درگذشت استاد اکبر محبوبی‌فر، ضایعه‌ای است که اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان را به سوگ نشاند. این هنرمند فرهیخته و پرتلاش، علاوه بر عرصه هنر در عرصه رسانه و آگاهی بخشی به جامعه نیز بسیار کوشا بود و بی‌تردید در زمره بزرگانی قرار دارد که آثارش برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

بنده ضمن ابراز تأسف از درگذشت این هنرمند پیشکسوت و اعلام همدردی با خانواده محترم و بازماندگان ایشان، این ضایعه را به اصحاب فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه استان تسلیت گفته و از آستان کبرایی حضرت احدیت برای آن مرحوم علو درجات و برای تمامی بازماندگان شکیبایی و طول عمر باعزت مسألت می‌نمایم.

همچنین سید امیر مصباح، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل نیز ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند پیشکسوت و باسابقه گیلانی، اظهار کرد: مرحوم «اکبر محبوبی فر» از هنرمندان باسابقه تلویزیون، تئاتر و عرصه‌های هنری استان گیلان بودند و همه گیلانیان با تئاترها و سریال‌های ایشان خاطرات بسیاری دارند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه فقدان این هنرمند بزرگ خسارتی جبران ناپذیر برای حوزه هنر به ویژه تئاتر و نمایش استان است، گفت: مرحوم محبوبی‌فر از هنرمندان با اخلاق استان محسوب می‌شد.

«اکبر محبوبی فر» در سال ۱۳۲۰ در شهر رشت متولد شد و فعالیت‌های هنری خود را از همان دوران نوجوانی آغاز کرد. وی در زمینه روزنامه نگاری نیز فعالیت داشته و از چهره‌های باسابقه رسانه‌ای استان گیلان نیز محسوب می‌شود.

 




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران