در حال بارگذاری ...
قیام علیه یک قانون غیرانسانی

«صدمین سالگرد فتح‌ گریه» در تلویزیون تئاتر ایران

در ادامه پخش نمایش‌های جدید در تلویزیون تئاتر ایران، نمایش تاریخی-اجتماعی «صدمین سالگرد فتح‌ گریه» در این پلتفرم برای علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر، «صدمین سالگرد فتح‌ گریه» کاری از گروه تئاتر ر‌ها وابسته به انجمن هنر‌های نمایشی گچساران و به کارگردانی مهرداد علی‌پور است و پیش از این در پلاتو شهید ماندنی‌زاده این شهر در سال 1398 روی صحنه رفته و مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته است. همچنین این نمایش به عنوان نمایش برگزیده سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی، سابقه اجرا در بخش مسابقه سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و نیز روی صحنه رفتن در تالار قشقایی تئاترشهر را در سال 1399 داراست. مدت زمان این نمایش یک ساعت است. 

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «خانم علیه یک قانون غیرانسانی که اجازه دیدن بدن زن را برای معاینه و درمان به پزشک نمی‌دهد قیام می‌کند و نعش آخرین فرزندش را که به دلیل بیماری از دست داده است، با خود به نبرد با قانون‌گذار می‌برد. این داستان از زبان اسب و تفنگ خانم روایت می‌شود.»

در این نمایش، بهناز مندنی‌زاده، محمدرضا انصاری، رضا علی‌پور، مجتبی برزی، مرتضی یزدانخواه، محمود دشتی، سپهر پورالحسینی، محمدرضا مبارکی، سامان مردانی، احمد وفایی و مهرشاد علی‌پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل نمایش «صدمین سالگرد فتح‌ گریه» عبارت‌اند از: نویسنده: صابر محمدی، دستیار کارگردان: محمد پورفریحی، نور: الهه عباسی، اجرای نور: سارینا جعفری، اجرای موسیقی: دنا پیرسبزی، طراح صحنه و موسیقی: مهرداد علی‌پور، بروشور و پوستر: غزل دژدار، طراح لباس: بهناز مندنی‌زاده، مدیران صحنه: میلاد محمدی، عکاس: امین کریمی، اجرای نور: عیسی حیدری، مدیران صحنه: میلاد محمدی و میثم پورفریحی و ‌گریم: مرضیه عبدی‌نسب هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به تلویزیون تئاتر ایران که از صفحه اصلی سایت ایران تئاتر هم قابل دسترسی است، با صرف کمترین زمان و هزینه به تماشای درام اجتماعی-تاریخی «صدمین سالگرد فتح‌ گریه» بنشینند.




نظرات کاربران