در حال بارگذاری ...
رئیس جمهوری در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت :

اهالی فرهنگ و هنر بدانند دولت تضمین کننده آزادی های مشروع است

ساعتی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر درابتدای این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت : حواشی کمترین تأثیر را در نظر نمایندگان نسبت به وزرای پیشنهادی می‌گذارد.

او علاوه براین  پیش از سخنان رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در نطق میان دستور گفت: یکایک وزرای پیشنهادی در همه کمیسیون‌ها مجلس حضور پیدا کردند و طی بیش از ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌ها به صورت فشرده، با انتظارات نمایندگان آشنا شدند.

سید ابراهیم رئیسی نیز در بخش معرفی وزرای پیشنهادی درباره وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهمیت بالایی  برخوردار است و چون حساس بودم درباره این وزارت خانه علاوه برجلسه با اعضای کارگروه ، افرادی که مطرح بودند را با شاخصه های مورد نظر برای خودم  تعریف کنند تا بدانم از چه مسیری به این نقطه رسیده اند .از مجموع بررسی ها کسی که دارای دانش در این امر بود، آقای دکتر اسماعیلی بود.

رئیس جمهوری در ادامه در تاکید اهمیت انتخاب وزیر پیشنهادی برای این وزارت خانه تصریح کرد : حتی از آقای صفارهرندی از اعضای کارگروه فرهنگ پرسیدم با توجه به اینکه شما وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی بودیدی و وزارت خانه را می شناسید  ، نظرتان جیست ؟ گفتند :"آقای از میان گزینه ها آقای اسماعیلی  را شایسته تر یافتم  برای وزارت فرهنگ و ارشاد است. "با اینکه ایشان را می شناختم بازهم از متخصصین استعلام کردم .

رئیسی در ادامه تاکید کرد : اهالی فرهنگ و هنر بدانند آزادی را ما به شما ندادیم. آزادی را خدا  به شما داده . ما تضمین کننده این آزادی  هستیم. تضمین کننده آزادی های مشروع دولت است.تا آزادی را برای اصحاب فرهنگ و هنر تضمین کند تا ظرفیت های اصحاب هنر و اصحاب فرهنگ شکوفا بشود . این کار به عهده دولت است و به عهده این وزارت خانه و زیر مجموعه هایش .




مطالب مرتبط

رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است
رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است

رئیس جمهور توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و گفت: تلاش جوانان کشور برای پیشرفت‌های فناورانه نیز همچون افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

|

نظرات کاربران