در حال بارگذاری ...
حمید ابراهیمی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد :

تلویزیون تئاتر ایران ارتباط مخاطب با هنرهای نمایشی را حفظ می کند

تلویزیون تئاتر ایران در شرایط کرونا و تعطیلی پی در پی سالن های نمایشی این فرصت را برای اهالی تئاتر و علاقمندان تئاتر فراهم می کند که ارتباطشان با هنرهای نمایشی حفظ شود .

حمید ابراهیمی مدرس ، بازیگر  و کارگردان تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره ویژگی های  تلویزیون تئاتر ایران گفت :از مدتها قبل ضرورت راه اندازی چنین امکان تخصصی ای در فضای مجازی توسط اداره کل هنرهای نمایشی احساس می شد و خوشبختانه چند ماهی است این پلتفورم توسط انجمن هنرهای نمایشی ایران راه اندازی و به خوبی فعال شده است.

وی تصریح کرد :تلویزیون تئاتر ایران در شرایط کرونا و تعطیلی پی در پی سالن های نمایشی این فرصت را برای اهالی تئاتر و علاقمندان تئاتر فراهم می کند که ارتباطشان با هنرهای نمایشی حفظ شود . همچنین هنرمندان هم  انگیزه و روحیه برای بهتر شدن شرایط پیدا کنند . در این اوضاع سخت هر تلاشی برای احیای تئاتر ارزشمند و در خور توجه است.

این کارگردان با تاکید بر اهمیت حمایت مالی هنرمندان تئاتر در این دوران تصریح کرد: به نظرم  راه اندازی چنین برنامه های تخصصی  زمینه تقویت معیشت هنرمندان را فراهم می کند گرچه دولت هم باید به فکر حمایت مالی از هنرمندان تئاتر باشد.

ابراهیمی با تاکید بر گسترده شدن و اضافه کردن دسترسی های جدید تلویزیون تئاتر ایران بر اهمیت تولید محتوای آموزشی جدید تاکید کرد: استفاده از برنامه هایی که هنرمندان با سابقه و پیشکسوت تئاتر به آن دعوت شوند و تجربیتاشان را با علاقمندان با اشتراک بگذارند می تواند در کنار توجه ویژه به مباحث آموزشی به غنای تلویزیون تئاتر ایران کمک کند. البته وجود بخش هایی نظیر شناخت مباحث تاریخی تئاتر و معرفی ویژگی ها و توانمندی نویسندگان جوان و شناخته شده هم باید مورد توجه باشد. خوب است برای انگیزه بخشی  به صورت هفتگی با یک نویسنده گفت وگوی تخصصی  انجام بشود . برای جوان ها این نوع برنامه ها بسیار موثر است و در ضمن باعث معرفی این نویسندگان هم می شود.

در کارنامه  حمید ابراهیمی در حوره کارگردانی و بازیگری آثاری نظیر پشت دیوار امارت، لاله زار هتل کاتوزیان، روز رستاخیز، آخرین جشن، روزی روزگاری در آبادان ریال رویاهای رام شده و ...دیده می شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حمید ابراهیمی، داور جشنواره خاوران

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، با آثار کم‌تر و باکیفیت‌تر برگزار شوند
گفت‌وگو با حمید ابراهیمی، داور جشنواره خاوران

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، با آثار کم‌تر و باکیفیت‌تر برگزار شوند

حمید ابراهیمی، داور جشنواره خاوران (مشهد)، بر این باور است هر چقدر تعداد آثار راه‌یافته از استان به جشنواره تئاتر منطقه‌ای کاهش یابد و بر کیفیت آن ها افزوده شود، این رویداد را باشکوه‌تر و زیباتر خواهد کرد.

|

نظرات کاربران