در حال بارگذاری ...
یک نمایش جدید محیطی در تلویزیون تئاتر ایران

«سارگلین»؛ روایت جذاب نگهبانان آتش زندگی و روشنای آگاهی

تلویزیون تئاتر ایران در ادامه برنامه ارائه مستمر فیلم‌تئاترهای جدید، نمایش محیطی «سارگلین»‌ را در پلتفرم خود عرضه کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش محیطی «سارگلین» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار، سال گذشته و در پهنه رودکی تهران اجرا شده است. همچنین این نمایش به عنوان تنها نماینده استان آذربایجان شرقی جزو آثار شرکت‌کننده در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هم بوده است.

 در خلاصه داستان این نمایش می‌خوانیم: «دخترانی نگهبان آتشکده هستند. دزدها برای بردن آتش می‌آیند اما دختران با تمام وجود دفاع می‌کنند...»

نمایش «سارگلین» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار با نگاهی تازه و ویژه به رویداد چهارشنبه سوری و به ریشه‌یابی و پاسداشت باورها و سنت‌های کهن ایران زمین می‌پردازد و کاری از گروه تئاتر اوینار است که در اجرای نهایی خود تلفیقی از بازی‌های فیزیکال و عروسکی را ارائه می‌دهد.

نویسنده و کارگردان این نمایش، مهدی صالحیار از فعالان عرصه تئاتر در شهر مرند و متولد سال 1361 و دانش‌آموخته هنرهای تجسمی و کارشناسی تئاتر در دانشگاه نبی اکرم شهر تبریز است.

در کارنامه او، سابقه نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های «شهپر و بال ناراست»، «بازگشت»، «تکم»، «تراژدی آب»(خیابانی)، «یک شب توفانی»، «کوساکچل» (خیابانی)، «چمچه خاتون»، «دستمال سفید» و «اوخشاما» به چشم می‌خورد.

مهیا علمی، زهرا احمدزاده، آرش محمدیان، سما سیمرغی، پویا معصومی، شیما قریشی و مهدی دفیری بازیگران نمایش محیطی «سارگلین» هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از تهیه‌کننده: رضا ابراهیمی، مشاور کارگردان: نقی یحیایی، طراحی فضا و لباس: مهدی صالحیار، اجرای دکور و عروسک: پوران باباپور، اجرای دکور و عروسک: داوود تنهایی، طراح پوستر: ناصر ولایی، مربی حرکات موزون: اصغر زارعی، امور فنی: توحید شکری و غلامرضا محمدیان و افکتور: علی احمدی.

علاقه‌مندان تئاترهای محیطی(خیابانی) و سنت‌ها و آیین‌های دیرپای ایرانی می‌توانند از طریق پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران به تماشای این نمایش جذاب بنشینند.




نظرات کاربران