در حال بارگذاری ...
حسن دادشکر در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

تلویزیون تئاتر ایران مخاطب جدید تربیت می کند

راه اندازی پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران ضمن زنده نگه داشتن نفس تئاتر ، یک سری مخاطب جدید تئاتری تربیت می کند.

حسن دادشکر کارگردان و نویسنده و بازیگر با سابقه تئاتز در گفت وگو با ایران تئاتر در باره اهمیت تلویزیون تئاتر ایران گفت: اقدام اداره کل هنرهای نمایشی در راه اندازی پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران اقدام خوب و موثری در عرصه تئاتر است. این پلتفرم با حرکت دائمی و پویایی می تواند اثرات زیادی در ساختار تئاتر ایران حتی بعد از خاتمه دوران کرونا در جهت اعتلای نمایش تئاتر ایرانی داشته باشد .

این کارگردان با سابقه با اشاره به اهمیت این پلتفرم برای جوان ها افزود: جوان های علاقمند به تئاتر به راحتی با رجوع به تلویزیون تئاتر ایران کارگاه ها و نشست های ارزشمند تئاتر سال های قبل را می ببینند و این دریچه کاملا شفاف کیفیت تئاتر ایران  را به مخاطب عرصه می کند و نوع نگاه و حرکت تئاتر در گذشته در معرض دید قرار می گیرد . با عرضه آثار سال های گذشته هم می شود مقایسه ای بین اجراهای این دوران با اجراهای سال های دور با امکانات اندکشان داشت و کارهای خوب و بد هر دوره را رصد کرد. نکته مهم در اغلب این نمایش ها وجود اعتقاد راستین عوامل در کارشان بود و به شدت پایبند، علاقمند و متعهد و به تئاتربودند و نسبت به آن احساس مسئولیت داشتند و بسیار دلسوزانه نمایش ها را روی صحنه می بردند . برای این دوستان تئاتر پدیده ای باری بهر جهت نبود و زندگیشان محسوب می شد.

کارگردان کودک غریب با اشاره دوباره به بازنمایی گذشته تئاتر ایران در قاب پلتفرم تلویزیون تئاتر افزود: با تداوم چنین برنامه ای به طور حتم مردم به تئاتر دیدن علاقه پیدا می کنند و در دوران پسا کرونا مشتاقانه به سالن های نمایشی مراجعه می کنند و نسل جدیدی از تماشاگران تئاتر به وجود می آید . به نظرم در این دوران سخت کرونایی باید هر کاری از دستمان بر می آید برای رونق و زنده نگه داشتن تئاتر باید انجام بدهیم.

دادشکر از هنرمندان خاطره ساز عرصه هنرهای نمایشی ، سینما و تلویزیون است او اولین گروه تئاتری نوجوانان را در تهران پایه گذاری کرده و نقش های خاطره انگیز فراوانی را برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال ایفا کرده است .

 




مطالب مرتبط

خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد
خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد

حسن دادشکر، پیشکسوت تئاتر ایران خطاب به مدیر تالار هنر گفت خواهشی که از شما دارم این است که بیشتر کارهایی را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد. بعضی از کارها متاسفانه بخش موسیقایی‌اش آن قدر بالاست که محتوا، کارگردانی و بازی و عناصر اصلی درام را تحت تاثیر قرار ...

|

حسن دادشکر مطرح کرد

وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچه‌ها را شاد کند
حسن دادشکر مطرح کرد

وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچه‌ها را شاد کند

حسن دادشکر که در دوره اخیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عضو هیئت انتخاب بخش نوجوان بوده، تاکید کرد که وظیفه تئاتر کودک صرفا شاد کردن بچه‌ها نیست بلکه باید در قبال شادی، چیزی نیز به مخاطبان خود آموزش بدهد.

|

گفت‌و‌گو با حسن دادشکر، پیشکسوت هنرهای نمایشی

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، باید زمینه‌ساز رفع مشکلات هنرمندان استان‌ها شوند
گفت‌و‌گو با حسن دادشکر، پیشکسوت هنرهای نمایشی

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، باید زمینه‌ساز رفع مشکلات هنرمندان استان‌ها شوند

حسن دادشکر، هنرمند پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، رویدادی ارزشمند و قابل تقدیر است، از لزوم توجه به خواسته جوانان هنرمندان فعال استان‌ها، انتخاب آثار باکیفیت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی به منظور رفع نواقص و مشکلات ...

|

نظرات کاربران