در حال بارگذاری ...
با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد

نشست شورای سیاست گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان

انتخاب دبیر، انتشار فراخوان و شیوه برگزاری جشنواره از جمله مباحثی بود که در نخستین نشست شورای سیاست گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نخستین نشست شورای سیاست گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان، روز چهارشنبه 3 شهریور 1400 با حضور رضا یازرلو معاون هنری اداره کل برگزار شد. در این نشست صمد رحیمی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، داوود خشنودی رئیس اداره هنری، رضا نازویی کارشناس تئاتر، الله قلی نظری عضو هیئت مدیره انجمن، محمد میرعرب رضی و فرشید کلته به عنوان نماینده هنرمندان شهرستان نیز به عنوان دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان حضور داشتند.

اعضای شورای سیاست گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان با توجه به مفاد شیوه نامه ابلاغی مرکز هنرهای نمایشی در خصوص موارد مختلفی گفتگو کردند که مهمترین آنها انتخاب دبیر، انتشار فراخوان و شیوه برگزاری جشنواره بوده است.
صمد رحیمی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان گفت: تصمیم و اراده هیئت مدیره انجمن بر این است که دبیری جشنواره به یکی از هنرمندان استان سپرده شود و در این خصوص رئیس انجمن در حال مذاکره و گفتگو با گزینه های احتمالی است که به زودی نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد. رحیمی در خصوص انتشار فراخوان گفت : تنظیم و انتشار فراخوان از اختیارات دبیر جشنواره است و شورا به علت نبود زمان کافی و عدم اتلاف وقت، فراخوان را منتشر کرده اما متمم آن بندی را اضافه کرده که دبیر جشنواره می‌تواند اقدام به تکمیل یا تصحیح فراخوان نماید.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گلستان در خصوص شیوه برگزاری جشنواره نیز این چنین گفت: امکان برگزاری جشنواره به دو شیوه پیش بینی شده است. الف- با حضور تماشاگر به صورت زنده در صورت موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، ب- اجرا برای داوران بدون حضور تماشاگر و پخش از سامانه های فضای مجازی. انتخاب هر کدام از این دو روش منوط به تصمیم ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان است.
رضا نازویی کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل در خصوص فراخوان جشنواره گفت: فراخوان جشنواره تا فردا منتشر خواهد شد و هنرمندان می‌توانند با مراجعه به درگاه گلستان سایت ایران تئاتر یا صفحه های انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در فضای مجازی به فایل فراخوان دسترسی داشته باشند.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت‌داوران و بدون اولویت، نمایش‌های «بی‌هوده» از گرگان، «پینو» از علی‌آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «میم» از ...

|

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، از سری برنامه‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، با محوریت اجرای عمومی آثار نمایشی در دهه کرامت 1403 منتشر شد.

|

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

نظرات کاربران