در حال بارگذاری ...

معرفی برگزیدگان ‌‌‌نوزدهمین جشنواره تئاتر استان فارس

نوزدهمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس، ۷ آذرماه ساعت ۱۸ در تالار حافظ، برگزار شد. به گزارش خبرنگار سایت ایران تئاتر از شیراز، در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و‌‌ پیشکسوتان تئاتر شیراز بر پا شد، علی ثابت، مدیر اجرایی جشنواره به ایراد سخن پرداخت. وی گفت:«از ۱۱۰ نمایشنامه که به ستاد برگزاری ‌رسید، ۸۰ متن تصویب شد که از این تعداد ۴۵ گروه نمایشی ‌اعلام آمادگی کردند. برای بازبینی ۳۳ گروه آماده شد که از این تعداد ۱۱ ‌اثر به جشنواره راه یافت.»

زهرا فولادوند:

نوزدهمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس، 7 آذرماه ساعت 18 در تالار حافظ، برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سایت ایران تئاتر از شیراز، در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و‌‌ پیشکسوتان تئاتر شیراز بر پا شد، علی ثابت، مدیر اجرایی جشنواره به ایراد سخن پرداخت.
وی گفت:«از 110 نمایشنامه که به ستاد برگزاری ‌رسید، 80 متن تصویب شد که از این تعداد 45 گروه نمایشی ‌اعلام آمادگی کردند. برای بازبینی 33 گروه آماده شد که از این تعداد 11 ‌اثر به جشنواره راه یافت.»
‌دکتر منصوری دبیر جشنواره نیز، طی سخنانی‌، هدف از برگزاری جشنواره را کشف استعدادها و تشویق هنرمندان برای تولید اثر هنری ذکر کرد.
وی در ادامه نقاط ضعف در حیطه هنر نمایش را عوامل زیر دانست‌: سرمایه گذاری و استفاده از نمایش‌های خارجی در حوزه تئاتر، توجه اندک مسئو‌لان و سیاستمداران فرهنگی به توسعه تئاتر، ضعف تبلیغات در حوزه تئاتر بویژه تبلیغات تلویزیونی، کمبود سالن‌های نمایش، فاصله داشتن تئاتر کشور از استانداردهای جهانی‌، تمرکز امکانات و تجهیزات تئاتری در پایتخت که منجر به مهاجرت نخبه‌های تئاتری شده است.
احمد سپاسدار، داور جشنواره، در صحبت های خود حضور خوب دو شهرستان استان فارس، قیر و کارزین و لامرد را از نقاط مثبت جشنواره تلقی کرده و همچنین از ‌شتابزدگی که در بعضی از کارها دیده می شد ابراز تاسف کرد.
سپس جوایز برگزیدگان به ترتیب زیر اعلام شد:
جایزه اول طراحی بروشور به امیر اسماعیل زاده برای"ناموس پرستان"، جایزه اول طراحی نور به مهدی شاه‌حسینی برای"جیک جیک‌های شش و هشت"، جایزه اول طراحی لباس به آرمان طیران برای"مکلت"، جایزه اول طراحی صحنه به مجتبی فلاحی برای"مخزن"، جایزه اول موسیقی به سهند شکرزاده برای"مکلت"، رتبه اول بازیگری زن به همراه تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به میترا مومنی برای"جنین جن‌زده"، رتبه دوم بازیگری زن مشترکاً به فرانک جواد‌پور"مکلت" و مژگان محب"مارکو در یکشنبه بازار"، ‌‌رتبه سوم بازیگری زن به سارا سجادی"مکلت". همچنین از مریم اکبری بازیگر نمایش"جیک جیک های شش و هشت" تقدیر شد.
جایزه ویژه هیئت داوران برای بازیگری مرد به گروه بازیگران نمایش"گربه و موش" از قیر و کارزین. جایزه اول بازیگری مرد همراه تندیس و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجتبی فلاحی بازیگر نمایش"‌مخزن". رتبه دوم بازیگری مرد مشترکاً به زاوش تقوایی و سعید خوش شانس برای کار "مکلت".‌ رتبه سوم بازیگری مرد مشترکاً به مهدی کارت"جیک جیک های شش و هشت"، فرشید محمدی"باغ آرزوها"، محمد مطهری"ناموس پرستان".
از مهدی ارجمندی"مکلت" و سلمان فرخنده"جنین جن زده" تقدیر کتبی به عمل آمد.
جایزه اول نمایشنامه‌نویسی به آرمان طیران برای کار"مکلت"، جایزه دوم نمایشنامه‌نویسی به طیبه عقبی‌حسینی برای"مارکو در یکشنبه بازار"، جایزه سوم به فرشید تربیت برای"گربه و موش".
جایزه اول کارگردانی به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به‌ آرمان‌ طیران برای کار"‌مکلت"، جایزه دوم ‌کارگردانی به جواد صفایی"گربه و موش" و مجتبی فلاحی"مخزن"، جایزه سوم کارگردانی به محمد مطهری‌پور"باغ آرزوها"، ‌احسان شادمانی و مهدی شاه حسینی"جیک‌جیک‌های شش و هشت"‌ از محمد جواد صفایی ‌برای کار"سرزمین آسمانی" نیز تقدیر شد.
آثار برگزیده جهت شرکت در جشنواره منطقه‌ای‌: "مکلت" به کارگردانی آرمان طیران و"مخزن" به کارگردانی مجتبی فلاحی.
به هر گروه نیز مبلغ 5 میلیون ریال کمک هزینه اهدا شد.
دبیر جشنواره دکتر منصور طبیعی، مدیر اجرایی علی ثابت‌، برنامه ریز‌ و سرپرست اجرا‌،‌‌ ساسان ریاستیان، تبلیغات و تدارکات‌ محمد مرادی و حسین قهرمانی، عکاس مهدی یزدانی.