در حال بارگذاری ...
جواد انصافی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران یک اقدام هوشمندانه است
اهمیت عرضه نمایش های شادی آور ایرانی در شرایط کرونا

راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران به واسطه چند وجهی بودن و عرضه فیلم تئاتر ها در روزهای تعطیلی سالن ها، روحیه و امید را به اهالی تئاتر بازگردانده است.

جواد انصافی هنرمند با سابقه تئاتر در عرصه بازیگری ، کارگردانی و نگارش و پژوهش در گفت وگو با ایران تئاتر درباره تاثیرات راه اندازی پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران گفت: با توجه به شرایط سختی که کرونا برای همه مردم جامعه و به خصوص تئاتری ها به وجود آورده است . راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران یک پل ارتباط بسیار موثر و کارا برای حفظ ارتباط مردم با تئاتر ، زنده نگه داشتن روحیه امید بین اهالی تئاتر و یک کار هوشمندانه است. البته در این دو سالی که تئاتر درگیر کرونا شده هنرمندان از تلاش بازنمانده اند و با فعالیت های مختلف مثل اجرای تئاتر خیابانی تلاش خودشان را انجام داده اند.

این بازیگر نمایش های ایرانی با اشاره به اهمیت ضبط نمایش هایی که در این دو سال مجال اجرا نداشته اند و پخش در تلویزیون تئاتر ایران عنوان کرد: به نظرم این اقدام پلتفرم تئاتر ایران می تواند زحمات گروه های نمایشی که چند ماه تمرین کره اند و نتوانستند در این شرایط سخت اجرا داشته باشند تا حدی جبران  کند و زمینه ای فراهم کند تا تعداد زیادی از مخاطبان تئاتر آن را تماشا  کنند .

این پژوهشگر تئاتر با اشاره به لزوم توجه پلتفرم تئاتر ایران بهعرضه  نمایش های ایرانی شادی آور افزود: در دورانی که کرونا تلخی های زیادی را در زندگی مردم به وجود آورده است. دیدن نمایش های با هویت ایرانی که در آن به مردم روحیه و انرژی در قالب طنز ارائه می شود کار بسیار خوبی می تواند باشد.

انصافی که سال هاست در حوزه تدریس فعالیت دارد و تدریس نمایش شادی آور و سیاه بازی در چند مدرسه سینمایی آزاد ،ایرا، اندیشه نو، فرهنگسرای خاوران و ... فعال است با تاکید بر اهمیت مهم بر شمردن بحث آموزش در تلویزیون تئاتر ایران تاکید کرد: در دورانی که آموزش های حضوری تعطیل است. ارائه کارگاه های آموزشی  سال های قبل و  همچنین راه اندازی دوره های آموزشی موثر  راهگشای جوان های علاقمند به تئاتر است.

 




مطالب مرتبط

امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر
امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر

امیرحسین انصافی نویسنده و کارگردان نمایش «هر روز نوروزه» می‌گوید پدر (جواد انصافی) به‌عنوان شخصیت عمو نوروز در نمایش بسیار تاثیرگذار است. نوع تیپی که او در این اجرا دارد با همه اجراهایی که تاکنون داشته‌ است، متفاوت است و به صورت فیزیکی در این نمایش حضور ندارد بلکه با کمک هوش ...

|

جواد انصافی، هنرمند پیشکسوت:

جشنواره تئاتر منطقه‌ای، فرصتی برای شناخت آیین‌های بومی است
جواد انصافی، هنرمند پیشکسوت:

جشنواره تئاتر منطقه‌ای، فرصتی برای شناخت آیین‌های بومی است

جواد انصافی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت نمایش‌های سنتی، پیشنهاد می‌کند هنرمندان استانی، آثاری با موضوع آداب و آیین‌های بومی خود تولید کنند و آن‌ها را به جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای کشور بیاورند.

|

نظرات کاربران