در حال بارگذاری ...
پخش «چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» از تلویزیون تئاتر ایران

روایت ماجرایی عاشقانه در روزهای آغازین جنگ

نمایش «چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» در ادامه روند بارگذاری و ارائه نمایش‌های جدید در تلویزیون تئاتر ایران، در این پلتفرم در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان هنر تئاتر قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر،نمایش «چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» به کارگردانی کمیل جعفری و نویسندگی علی ذاکری متنی مبتنی بر باورها و آیین‌ها و فرهنگ غنی منطقه جنوب ایران دارد اما مهم‌ترین ویژگی آن را می‌توان در تلفیق هنرمندانه این موارد با مولفه‌های مدرن نمایشی در اجرا دانست.

نمایش «چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» برخاسته از ریشه‌های فرهنگی جنوب ایران زمین است که با تکنیک‌های مدرن طراحی صحنه و نور آمیخته شده و همراه با قصه‌ای که از دل جنوب می‌آید و نیز بهره‌مند از موسیقی و لباس و لهجه جنوبی،به خوبی تماشاچی را با خود همراه می‌کند .

المیرا نداف در مورد این نمایش که در گونه اجتماعی و مقاومت طبقه‌بندی می‌شود،پیش‌تر نوشته بود:«چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» را نمی‌شود دوست نداشت چرا که ساده است و سوژه‌ای دلچسب و مربوط به جغرافیای محیطی و فرهنگی صاحب اثر دارد و به‌رغم این‌ها خلاقانه نیز هست و تلاش کرده است نوآوری کند که امتیازات کمی هم نیستند.»

در خلاصه داستان این فیلم‌تئاتر می‌خوانیم:«با شروع جنگ تحمیلی،مردم شهر‌های جنگ‌زده،وحشت‌زده می‌شوند. زندگی ماروک و حنیفه نیز دچار دگرگونی می‌شود و اولویت‌شان از اهداف زندگی شخصی،به دفاع در برابر متجاوزان تغییر می‌کند.»

«چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» به مدت زمان یک ساعت سال ۱۳۹۷ در سالن سایه تئاتر شهر در قالب اجراهای سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته است.

مرجان چشم‌به‌راه،عصمت گهره عشقی،فائزه ذاکری،رضا پولادی،روح الله دلاوری و کمیل جعفری بازیگران «چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از تنظیم موسیقی:سعید سرودی،مهدیه علمی،اکبر رئیسی،رضا ذاکری،رضا فولادی و علی چرخی نفر،طراحان صحنه:رضا بازماندگان و روح الله دلاوری،طراح لباس:فاطمه جعفری،طراحان نور:حسین ماه کیانی و رضا بازماندگان،طراح صدا:مرتضی یاسوری،طراحی بروشور:مرجان چشم‌به‌راه،آوا:فاطمه جعفری و فاطمه ذاکری،عکاس:ناصر حسنی‌پور و دستیاران صحنه:حسین مانی و محمدرضا صیادی.




نظرات کاربران