در حال بارگذاری ...
عرضه نمایشی دیگر از حسین فدایی حسین برای مخاطبان کودک و نوجوان

«ماجرای ساحل سنگی» در تلویزیون تئاتر ایران

فیلم‌تئاتر «ماجرای ساحل سنگی» که نمایشی ویژه کودکان و نوجوانان است در پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران برای علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر، «ماجرای ساحل سنگی» نوشته دیوید وود و به طراحی و کارگردانی حسین فدایی حسین پیش‌تر در سال 1398 در تالار مرکزی شهر قم به مدت زمان 50 دقیقه روی صحنه رفته و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود.

در خلاصه داستان این فیلم‌تئاتر می‌خوانیم: «زندگی موجودات ساحلی، صدف، خرچنگ، اورچین و... در خطر است! زباله‌های ساحلی که به دریا رفته‌اند تبدیل به غول زباله شده و با جزومد به سمت ساحل می‌آیند. موجودات ساحلی تلاش می‌کنند با ایجاد توفان غول زباله را نابود کنند.»

«ماجرای ساحل سنگی» که موضوع مهم آلودگی سواحل را دستمایه قرار داده است با روایت قصه‌ای فانتزی و هیجان‌انگیز به مخاطبان هشدار می‌دهد که آلوده کردن محیط زیست می‌تواند علاوه ‌بر به خطر انداختن زندگی انسان‌ها شرایط را برای زندگی تمامی موجودات سخت و دشوار کند. این نمایش با ایجاد فضایی شاد و با بهره بردن از موسیقی و ترانه‌های مورد علاقه‌ کودکان و نوجوانان علاوه ‌بر بیان نکات آموزشی و تربیتی، لحظاتی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

حسین فدایی حسین، کارگردان «ماجرای ساحل سنگی»  هنرمند باسابقه عرصه هنرهای نمایشی، در حوزه‌های کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی و پژوهش در عرصه تئاتر دارای کارنامه پرباری است. او که لیسانس طراحی صنعتی و فوق لیسانس ادبیات نمایشی دارد، نمایش‌هایی چون ماجرای جنگلبان، شهر دندان‌ها، بچه یاکریمها، کچل و خورشید ، کارآگاهان مدرسه، شبیه پدر، اجازه آقا ، تپه افلاک، اژدها و فلفل دانا، شام غریب، خاک سبز، کانال کمیل، بانوی بی نشان، غریبه شام، ببعی و گرگ آشپز، مسافران کوفه، بازی نامه سهراب، زنگ خاطرات نرگس، خاک معصوم، خاک آلوده، شب محبوبه، فرات، حلقه مفقوده، خاک بکر، معلمی به نام صفر، موش‌گربه، توفان، دست‌های سرخ را نوشته و تعدادی از این نمایش‌ها را کارگردانی کرده است. از او متن‌ها و مقالات بسیاری در قالب کتاب و نیز در رسانه‌ها و مطبوعات مختلف منتشر شده است.

نویسنده نمایشنامه «ماجرای ساحل سنگی»  دیوید وود (David Wood) زاده۱۹۴۴ بازیگر و نویسنده اهل بریتانیاست که آثار بسیاری را در حوزه ادبیات نمایشی ویژه کودکان نوشته و از صاحبنظران این عرصه به شمار می‌آید. از او به همت انتشارات نمایش چند نمایشنامه هم منتشر شده و در بازار کتاب موجود است.

عوامل نمایش «ماجرای ساحل سنگی» عبارت‌اند از طراح و کارگردان: حسین فدایی‌حسین، نویسنده: دیوید وود، تهیه‌کنندگان: احسان گایینی، هاشم چنگیزی، بازیگران: عاطفه اخوان، شهاب طاهری بیان، حدیث صابری، هلنا جواهری روشن، مصطفی مقیمی و زینب مرادی، دستیار کارگردان: علی فهیمی، منشی صحنه: الهه کلهری، آهنگساز: عباس مومن، مدیر صحنه: مصطفی موسوی، طراح گریم: لیلا پریشان، مجریان گریم: شمیم احمدی و علی فهیمی، طراح صحنه: حسین فدایی‌حسین، ساخت دکور: هاشم چنگیزی، هلنا جواهری روشن، الهه کلهری و علی فهیمی، طراح لباس: بتسابه نعیمایی، دوخت لباس: زهرا امینی، ساخت تن‌پوش و وسایل صحنه: نرگس ملیحی، طراح نور: محمدرضا آزاد، نورپرداز: ابوالفضل حاج مهدی، روابط عمومی: احسان گایینی، طراح پوستر: الهه صادقیان، شاعر: منصوره عرب خراسانی، تصویربرداران: علی‌رضا عنایتی، حسین حقیقی و حمیدرضا عنایتی، تدوین: یحیی علوی.

به نظر می‌رسد با پخش فیلم‌تئاتر «ماجرای ساحل سنگی»  در تلویزیون تئاتر ایران، فرصتی دیگر فراهم شده که در یک دورهمی خانوادگی با همراهی کودکان و نوجوانان خود، به تماشای یک نمایش جذاب و البته آموزنده بنشینید و اوقات مفرحی را تجربه کنید.




نظرات کاربران