در حال بارگذاری ...
به همت بنیاد رودکی منتشر شد

«قلندر» در بازار نشر

نمایشنامه «قلندر» به نویسندگی «روزبه حسینی» و به همت انتشارات بنیاد رودکی، وارد بازار نشر شد.

به گزارش ایران تئاتر قلندر، تازه ترین اثر انتشارات بنیاد رودکی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

روزبه حسینی نویسنده، طراح، کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر، نگارش نمایشنامه‌هایی از جمله «با ما چه می‌کنند»، «حکایت الکتریک عاشق»، «دستی نام تو را روی ماه نوشته است»، «خرس»، « آنچه می‌شنوی ساز کج کوک سکوت است» و ... را برعهده داشته و نمایش‌های متعددی را نیز کارگردانی کرده است.

این نمایشنامه با طرح قصه‌ای در آیین پهلوانی، با مضمونی عاشقانه، آغاز و طی روندی دو ساله در بستر پژوهش و خلق شخصیت‌ها و موقعیت‌های نمایشی آن، به رشته‌ تحریر درآمده است.

کتاب‌های عرفانی و تاریخی، ادبیات و سیاست به شکل شعر و نثر، از قرن چهارم هجری تا دوران زندیه، بستر پژوهش این اثر بوده است و جغرافیایی حقیقی در اواخر دوران زندیه در شهر نشانک کاشان را شکل داده است.

این اثر در برهه‌ای از تاریخ است که با قصه‌ای خیال‌انگیز، روایتی دیگر از عاشورایی دیگر، در زمانه‌ای دیگر، با قهرمانانی که نبرد خیر و شر را رقم می‌زنند و روایتی عاشقانه و ایرانی در عشق به راه حسین‌بن علی (ع) را به تصویر می‌کشد.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است

روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفت‌انگیزی، کفه کیفیت تولیدات استان‌ها نسبت به نمایش‌های تهران سنگین‌تر بود.

|

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

روزبه حسینی: هنرهای نمایشی و بومی ما به‌عنوان میراث ناملموس قدمت بیشتری نسبت به برخی از دیگر داشته‌های فرهنگی و هنری‌ ایران زمین در طول سالیان دراز دارند اما متأسفانه کمتر موردتوجه قرار ...

|

نظرات کاربران