در حال بارگذاری ...
قادر آشنا خبر داد:

وزارت میراث فرهنگی حریم «تئاتر شهر» را تعیین و مصوب کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد وزارت میراث فرهنگی امروز دوشنبه ۲۲ شهریور طی بررسی‌های کارشناسانه حریم مجموعه تئاتر شهر را تعیین و مصوب کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر که طی چند سال گذشته به ویژه سال ۹۹ مطرح و پیگیری شده بود، گفت: پیگیری‌های کارشناسی درباره حریم مجموعه تئاتر شهر به‌رغم اینکه دوستان در شورای شهر تهران نکاتی را مطرح کرده بودند، ادامه داشت زیرا مجموعه تئاتر شهر ساختمان منحصر به فرد و ثبت در میراث ملی و فرهنگی کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ جلسه‌ای در وزارت میراث فرهنگی برگزار شده است، اعلام کرد: طی این جلسه و در شورای مربوطه در وزارت میراث فرهنگی حریم تئاتر شهر تعیین و مصوب شد و قرار است این مصوبه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شود.

آشنا از همکاری و تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و همچنین معاونت مربوطه که برای تعیین حریم مجموعه تئاتر شهر کارهای کارشناسی انجام دادند، قدردانی کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود تأکید کرد: به محض اینکه وزارت میراث فرهنگی مصوب حریم تئاتر شهر را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کند، با همکاری شهرداری تهران و شورای شهر و نهادهای مربوطه اقدامات لازم در خصوص حریم تئاتر شهر انجام می‌شود. ان‌شاءالله اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.




مطالب مرتبط

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

مجید قناد: طرح احداث حریم مجموعه تئاتر شهر، سال‌های سال است که مطالبه تمامی هنرمندان، مدیران و مردم دغدغه‌مندی بوده و هست که نگران حفظ این بنای فرهنگی-هنری و پیشینه ارزشمند هنرهای نمایشی هستند.

|

سیدمحمدجواد طاهری:

هیچ‌کس توان تخریب تئاتر شهر را ندارد
سیدمحمدجواد طاهری:

هیچ‌کس توان تخریب تئاتر شهر را ندارد

مدیر تئاتر شهر درباره عکس منتشرشده از تخریب محوطه تئاتر شهر در فضای مجازی گفت انتشار عکس مذکور و صحبت‌های ایجادشده درباره آن خیلی شوخی بدی است. تخریب تئاتر شهر کذب است و اصلاً چنین چیزی امکان ندارد و نخواهد داشت. تئاتر شهر متعلق به یک‌ زمان نیست؛ بلکه متعلق به زمان‌ها و جزئی ...

|

آغاز کلنگ‌زنی پروژه اجرای حریم تئاتر شهر؛ دوم دی

قول وزیر؛ زمستان ۱۴۰۲، بهار اهالی فرهنگ و هنر
آغاز کلنگ‌زنی پروژه اجرای حریم تئاتر شهر؛ دوم دی

قول وزیر؛ زمستان ۱۴۰۲، بهار اهالی فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (شنبه 25 آذر )در بازدید از تئاتر شهر با بیان اینکه مراسم کلنگ‌زنی و آغاز پروژه اجرای حریم تئاتر شهر از شنبه دوم دی آغاز خواهد شد، در جمع خبرنگاران رسانه‌ها گفت هنرمندان علاقه ویژه‌ای به تئاتر شهر دارند و ازاین‌روی با انجام این پروژه، زمستان ...

|

نظرات کاربران