در حال بارگذاری ...
دبیر سوگواره تشریح کرد؛

حفظ کیفیت تعزیه عاشورائیان دزفول در دوران کرونا

دبیر یازدهمین سوگواره عاشورائیان خوزستان – دزفول حفظ کیفیت خوب و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در برگزاری این دوره از سوگواره در دوران کرونا را تشریح کرد .

به گزارش ایران تئاتر عبدالمحمد نعناکار دبیر یازدهمین سوگواره عاشورائیان خوزستان – دزفول در گفت و گو با درگاه تئاتر خوزستان گفت:همان گونه که می‌دانید این یازدهمین سوگواره تعزیه بود که برگزار شد و شبیه خوانان سه ماه بود مشغول تمرین برای اجراهای با کیفیت بودند اما با توجه به کرونا مشکلاتی داشتیم که الحمدالله در حسینه‌ها حل شد.

مدیر کانون نمایش‌های آیینی سنتی دزفول در ادامه گفت:در این دوره از سوگواره و طی شش شب برگزاری،گروه نمایشی هدی چهار مجلس تعزیه شامل مجلس تعزیه متوکل عباسی،مجلس تعزیه حضرت قاسم،مجلس تعزیه حضرت علی اکبر و مجلس تعزیه کاخ شام را برگزار کرد و گروه جنت الحسین از شهرستان شوش دو مجلس تعزیه امام حسین(ع)و حضرت عباس(ع)را اجرا کردند و در مجموع به مدت شش شب و هر شب یک مجلس تعزیه برگزار گردید که هر شب بیش از ۱۵۰ نفر از اجرای این مجالس تعزیه دیدن کردند.

سرپرست گروه نمایشی هدی افزود:قبل از اجرای مجالس تعزیه یکی از مراسمات آئینی مذهبی شهرستان دزفول مانند علم یراق،علم رقصانی،چوب زنی و سنج و دمام توسط هیئت‌های مذهبی در مجموعه شهید سوداگر برگزار شد.

عبدالمحمد نعناکار خاطر نشان کرد:هزینه‌های برگزاری سوگواره به دو بخش تقسیم می‌شوند،بخشی امکانات اجرای مجالس تعزیه مانند البسه و وسایل تعزیه و... که گروه نمایشی هدی خود آنها را تامین کرده که متاسفانه همه وسایل تعزیه گران شده‌اند که تامین ان برای گروه نمایشی هدی هزینه سنگینی مالی داشت و بخش دوم هم هزینه‌های اجرایی سوگواره با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که سپاه پاسدارن ماسک و آب معدنی و وسایل تدارکاتی برگزاری یازدهمین سوگواره تعزیه عاشورائیان را تامین کرد و شهرداری دزفول نیز تبلیغات،تامین برق و آماده سازی محل برگزاری سوگواره را متقبل شدند و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان نیز هزینه‌های تقدیر از گروه‌های نمایشی را بر عهده گرفتند.

دبیر یازدهمین سوگواره تعزیه عاشورائیان دزفول در پایان افزود:از حمایت کانون نمایش‌های آیینی سنتی دزفول،کانون بسیج هنرمندان دزفول،انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان،دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دزفول،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول،شهرداری دزفول،معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول و شورای اسلامی شهر دزفول و تمامی ادارات،ارگان‌ها،هنرمندان و افرادی که ما را در برگزاری این دوره از سوگواره تعزیه عاشورائیان خوزستان – دزفول یاری رساندند بسیار سپاسگزارم و امیدوارم مجالس تعزیه خوانی ائمه اطهار همیشه با شکوه برگزار گردد.

 

یازدهمین سوگواره تعزیه خوانی عاشورائیان خوزستان – دزفول به دبیری عبدالمحمد نعناکار از ۱۶ تا ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰ در شهرستان دزفول برگزار گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران