در حال بارگذاری ...

یک امتیاز عالی برای تئاتر ایران

خوشبختانه سایت ایران تئاتر توانسته است با به روز بودن و درج اخبار واطلاعات و ایجاد باکس‌ها و آیکون‌های متنوع ‌متقاضیان زیادی داشته باشد. من مطمئن هستم با بودجه بهتر و ارتقای سطح زبان‌های آن(به غیر از فارسی) می‌توان موفق‌تر بود.

روز‌های پایانی پاییز برای سایت ایران تئاتر خاطره انگیز است.امسال هم در همین روزهای آخر آذر ماه یا اگر دقیق‌تر بگوییم 27 آذر ماه، سایت ایران تئاتر 5 ساله می‌شود.
طی سال‌های گذشته به مناسبت این روز از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر می‌خواستیم ما را به یادداشتی مهمان کنند.اما امسال مدیران اسبق،خبرنگاران همکار ایران تئاتر و همچنین کارشناسانی از جامعه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری یادداشت‌هایی را برای سایت ایران تئاتر نوشته و ارسال کردند تا بعد از چهار سال ناگفته‌ها و نظراتشان را درباره ایران تئاتر بدانیم.

یک امتیاز عالی برای تئاتر ایران
سایت ایران یک امتیاز عالی برای تئاتر ایران محسوب می‌شود زیرا مهمترین و بهترین راه برای نشان دادن بضاعت و توانایی‌های تئاتر ایران است. ما در دنیا خوب معرفی نشده‌ایم و یکی از راه‌ها این است که با قدرت تمام در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم. خوشبختانه سایت ایران تئاتر توانسته است با به روز بودن و درج اخبار واطلاعات و ایجاد باکس‌ها و آیکون‌های متنوع ‌متقاضیان زیادی داشته باشد. من مطمئن هستم با بودجه بهتر و ارتقای سطح زبان‌های آن(به غیر از فارسی) می‌توان موفق‌تر بود.
بخش انگلیسی سایت که راه‌اندازی شده بود باید بیش از این ارتقا یابد و مخصوصا به انعکاس فعالیت‌های چشمگیر تئاتر کشورمان و معرفی هنرمندان محترم وکارهایشان و ویژ‌گی‌های در خور و قابل طرح و قابل قیاس ـ که کم نیست ـ بپردازد.
اطمینان دارم توانمندی‌های تئاتر ایران در حوزه‌های مختلف در قیاس با کشورهای مختلف کم نیست. ما متاسفانه خوب بروز داده نشده‌ایم و سرمایه‌گذاری خوبی هم در این باره به شکل مکفی نکرده‌ایم. مسلما مسوولان و دوستان تئاتری در مرکزهنرهای نمایشی از این نکته مطلع هستند و اطمینان دارم که در پی ایجاد آن هستند. بخش بعدی توجه به ماندگاری وسند سازی برای آیندگان است که آن هم نیازمند توجه بیشتر است. سرانجام غنای بیشتر به بخش تصویرگری(عکس، امکان لود کردن، گرافیک و...)؛ اما تجربه گران‌سنگ گروه جوانی که دیگر آبدیده و نزدیک ‌به میان‌سالی است و خبر سازی، به روز بودن‌، جریان‌سازی، حضور کیفی و نه کمی، توجه به بخش انگلیسی، پرداختن به مسایل و حرف‌های تکنیکی و نه ‌صرفاً روزنامه‌ای و... از نکات ارزنده کنونی سایت ایران تئاتر است که باید به آن اشاره کرد ودرخواست تداوم آن را به شکل بیشتر داشت.
آرزوی موفقیت و ارتباط بیشتر و بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان این سایت را دارم.

مهرداد رایانی مخصوص
مدرس دانشگاه و سردبیر سابق سایت ایران تئاتر