در حال بارگذاری ...
دبیر چهارمین دوره عنوان کرد:

برگزاری سوگواره ملی تئاتر اربعین حسینی در 11 نقطه اهواز

دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی از برگزاری این دوره از سوگواره به خاطر شرایط کرونایی در ۱۱ نقطه شهر اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان مصطفی بوعذار در آیین رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی خوزستان ،گفت : این سوگواره به عنوان محوری‌ترین برنامه وزارت ارشاد در حوزه اربعین است و طرح اولیه آن پنج سال پیش در مسیر پیاده روی اربعین در چذابه و شلمچه در خوزستان کلید خورد و به ۲ زبان عربی و فارسی اجرا شد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل بسته بودن مرز و شرایط کرونایی در ۱۱ نقطه اهواز به صورت نمایش خیابانی و تعزیه توسط گروه های تعزیه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در دوره سوم این سوگواره ۱۲ اثر اجرا شد، تصریح کرد: امسال این عدد به ۲۰ اثر از سراسر کشور افزایش یافت؛ در بخش نمایش خیابانی و میدانی ۵۰ اثر ارسال شد که 8 اثر برگزیده و در تعزیه ۶۰ اثر ارسال که ۱۲ اثر برگزیده شد.

دبیر این سوگواره بیان کرد: آثار نمایشی از بهترین داوران و هنرمندان مشهور و شاخص استان و کشور داوری و برگزیده شد‌؛ این سوگواره با همکاری شهرداری و معاونت فرهنگی شهرداری اهواز رخ داده که توانستیم این گستره اجرا را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین انجمن هنرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت لوله سازی اهواز در این برگزاری رویداد همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه مجالس تعزیه از نسخ معتبر تعزیه و توسط گروه های شناخته شده استان اجرا می شوند، عنوان کرد: از استان های این سوگواره نیازمند توجه و حمایت بیشتر برای سال های آتی است و برای جاماندگان اربعین طراحی شده است.

بوعذار در پایان گفت: این سوگواره از اول مهر تا پنجم مهرماه 1400 برگزار می شود.

همچنین در این مراسم طی حکمی از سوی دبیر سوگواره، سیمین کوچک اندام به عنوان مدیر روابط عمومی چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی منصوب شد و محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این حکم را به وی داد.

چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری مصطفی بوعذار از 1 الی 5 مهرماه 1400 در کلانشهر اهواز برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران