در حال بارگذاری ...
توسط خانواده هنرمند فقید گلستانی انجام شد

وقف 114 جلد کتاب به جای مراسم ختم

خانواده مرحوم سید احمد حسینی، هنرمند پیشکسوت تئاتر شهرستان کردکوی، هزینه های مراسم ختم را برای خرید و اهدای کتاب صرف کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان،سید احمد حسینی از پیشکسوتان تئاتر گلستان به علت ابتلا به بیماری کرونا درگذشت و خانواده‌شان بخشی از هزینه مراسم ختم استاد حسینی را صرف خرید و اهدای کتاب نمودند.
فرزند سید احمد حسینی در این باره گفت:پدرم همیشه با مطالعه اهمیت می‌داد و لحظه‌ای ایشان را دور از کتاب ندیده‌ام. وقتی دیدیم به خاطر محدودیت‌های کرونایی مراسم ختم چهلمین روز درگذشت پدر برگزار نشد به این فکر افتادم که هزینه آن را صرف چیزی کنیم که پدر را خوشحال کند و چه چیزی بهتر از کتاب. با دوستانم در کتابخانه امیرکبیر تماس گرفتم و موضوع را در میان گذاشتم و آنها تامین کتاب برای بچه‌ها در بوستان کتاب را پیشنهاد کردند. مطمئنم روح پدر از این موضوع خرسند می‌شود.

نمایش‌های صالح آسیابان،از پا نیفتاده‌ها،مزاحم تلفنی و... از جمله آثاری بودند که سید احمد حسینی در دهه پنجاه به عنوان بازیگر در آنها درخشید.

سید احمد حسینی پیشکسوت تئاتر،به علت ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت و ۱۱ صبح روز پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ در قطعه ۳۰۷ بهشت زهرا به خاک سپرده شد. خانواده این هنرمند فقید پیشتر اعلام نمودند که با شرایط کنونی نمی‌توانیم این درد را با حضور شما عزیزان تسکین دهیم و کلیه هزینه‌های مراسم ختم و سوم آن عزیز صرف امور خیریه خواهد شد که با خرید و اهدای کتاب به وعده خود عمل کردند.




مطالب مرتبط

طوفان درگذشت

طوفان درگذشت

رضا صفایی‌پور، معروف به طوفان، بازیگر پیشکسوت سینما و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت، پس از یک دوره درگیری با بیماری پارکینسون، روز یکشنبه 26 آذر درگذشت.

|

اکبر احمدی درگذشت

اکبر احمدی درگذشت

اکبر احمدی که سابقه بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» را داشت، نیمه‌شب پنجشنبه دوم آذر، بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران، چشم از جهان فروبست.

|

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

کتاب «صحنه عشق من است» که به زندگی و فعالیت‌های ادنا زینلیان هنرمند و مدرس تئاتر در حوزه طراحی لباس می‌پردازد به‌زودی منتشر خواهد شد.

|

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

نظرات کاربران