در حال بارگذاری ...

سایت موفق، باید جریان‌ساز باشد

سایت موفق، سایت جریان ساز در حوزه کاری و تخصصی خود است. سایتی که بتواند با نهایت بی‌طرفی، دست به نقد و بررسی بزند. گفت‌وگو و گپ‌های کوتاه انجام دهد و یادداشت‌های قوی، از نویسندگان معتبر منتشر کند.

روز‌های پایانی آذر برای ایران تئاتر خاطره انگیز است.امسال هم در همین روزهای آخر یا دقیق‌تر بگوییم 27 آذر ماه سایت ایران تئاتر 5 ساله می‌شود.
دو سه سال گذشته به مناسبت این روز گرامی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر می‌خواستیم برایمان یادداشت بنویسند.اما امسال مدیران اسبق،خبرنگاران با سابقه ایران تئاتر و همچنین صاحب‌نظرانی از جامعه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری یادداشت‌هایی را برای سایت ایران تئاتر نوشتند تا بعد از چهار سال ناگفته‌ها و نظراتشان را درباره ایران تئاتر بدانیم.

سایت موفق، باید در حوزه تخصصی خود جریان‌ساز باشد
1- نخست این که: سالگرد تاسیس و راه‌اندازی این سایت را تبریک عرض می‌کنم.
2- دوم این که: یک سایت اطلاع رسانی قطعاً به روز باید باشد به خصوص این که همه انتظار دارند سایتی که متعلق به مرکز هنرهای نمایشی است خبرهای دست اول در حوزه هنرهای نمایشی را روز به روز و نو به نو ارائه کند. حال تا چه اندازه موفق است باید نظر کارشناسان حوزه تئاتر را جویا شد.
3- سوم این که: سایت موفق، سایت جریان ساز در حوزه کاری و تخصصی خود است. سایتی که بتواند با نهایت بی‌طرفی، دست به نقد و بررسی بزند. گفت‌وگو و گپ‌های کوتاه انجام دهد و یادداشت‌های قوی، از نویسندگان معتبر منتشر کند. به گونه‌ای که مطبوعات روزانه نتوانند چشم از سایت بردارند و مدام به آن مراجعه کنند. مهم این است که سایت به اعتبار برسد.
4- چهارم این که: سایت ایران تئاتر هر چند وابسته به دولت است اما لزوماً نباید صرفاً به جریان تئاتر دولتی دامن بزند و از آن فقط حمایت کند.
5- پنجم این که: سایت ایران تئاتر نباید تبدیل به تریبون شخصی مدیر مرکز و یا هر مدیر دولتی شود به گونه‌ای که تصور شود که به دلیل بودجه دولت می‌بایست سرسپرده و چشم بسته فقط منویات شخص اول تئاتر را اطاعت و اجرا کند.
6- ششم این که: سایت ایران تئاتر می‌بایست وجه بین‌المللی هم داشته باشد. به گونه‌ای که در میان سایت‌های معتبر جهانی نیز سری بین سرها داشته باشد و شناخته شود.(آیا این چنین هست؟)
7- هفتم این که: موفق باشید و مستدام.

مهرداد حجتی
مدرس ارتباطات و
کارگردان برنامه تلویزیونی"بهارستان"