در حال بارگذاری ...
آدینه رحیم‌نژاد کارگردان حاضر در یازدهمین دوره :

تئاتر صاحبدلان رویدادی اثر‌گذار است

صاحبدلان یکی از رویدادهای نمایشی موثر و خوب تئاتر ایران در سال‌های اخیر است و بسیار ارزشمند است که در این شرایط سخت کرونایی مدیران و متولیان، آن را با قوت برگزار می‌کنند.

آدینه رحیم‌نژاد کارگردان نمایش «سال سی» حاضر در یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان در گفت‌وگو با ایران تئاتر در باره مضمون و فضای نمایشش گفت: ایده اصلی این نمایش متعلق به اصغر خلیلی نویسنده نام‌آشنای تئاتر است و بر اساس همین ایده نمایش را نوشتند. نمایش «سال سی» درباره زندگی دختر جوان دانشجویی است که برای تحصیل به شهری دیگر می‌رود و خانه‌ای اجاره می‌کند و در این خانه برای او برخی اتفاقات رخ می‌دهد؛ در این نمایش به حضرت قاسم و کرامت‌هایش پرداخته می‌شود.

این کارگردان درباره حضورش در تئاتر صاحبدلان و اهمیت برگزاری این رویداد عنوان کرد: این اولین حضورم در تئاتر صاحبدلان است و بسیار بابت این حضور خوشحالم هستم. تئاتر صاحبدلان یکی از رویداد‌های موثر و خوب تئاتر ایران در سال‌های اخیر است و جایگاه خودش را بین تئاتری‌ها باز کرده است و بسیار ارزشمند است که در این شرایط سخت کرونایی مسئولان جشنواره آن را با قوت برگزار می‌کنند و جا دارد به آن‌ها خدا قوت و خسته نباشید گفت.

رحیم‌نژاد در باره اهمیت توجه تئاتر صاحبدلان به اجرای نمایش‌ها در شهرستان‌ها افزود: این رویه اقدام بسیار موثری است و به رشد و پویایی تئاتر در شهرستان‌ها و ایجاد انگیزه در جوان‌ها کمک می‌کند و مخاطبان هم به دیدن نمایش‌ها می‌آیند. در شهرستان‌ها این نوع کار‌ها به واسطه ریشه دینی و مذهبی‌شان بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

کارگردان «سال سی» با اشاره به شرایط خاص تمرین و اجرای نمایش در دوران کرونایی تصریح کرد: شیوع کرونا در دو سال اخیر لطمات زیادی به تئاتر وارده کرده و خوشبختانه رویداد نمایشی مثل صاحبدلان باعث شده که دوباره در شهرستان‌ها اجرای تئاتر به جریان بیفتد؛ البته کرونا هنگام تمرینات و اجرا برای گروه‌ها چالش‌های زیادی را به همراه دارد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله معین بین صندلی‌ها تلاش کردیم اجرایمان را روی صحنه ببریم و برای ما‌ که عاشق تئاتر هستیم تحمل این دشواری‌ها قابل تحمل است.

رحیم نژاد با تاکید بر وجوه مثبت داوری آثار افزود: داوری کردن آثار در بین شرکت‌کنندگان ایجاد انگیزه می‌کند تا در دوره‌های بعد بتوانند کار‌های بهتری به جشنواره بیاورند و بسیاری از شرکت‌کنندگان هم دوست دارند این بخش رقابتی وجود داشته باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران