در حال بارگذاری ...
ساخت یک سالن نمایش منحصر به فرد و دو منظوره در مشهورترین مرکز تئاتر آمریکا

برادوی صاحب یک سالن نمایش جدید می‌شود

ایران تئاتر: برادوی به عنوان مشهورترین مرکز تئاتر آمریکا و یکی از شناخته شده‌‌ترین مراکز تئاتر جهان است. این مرکز تئاتر به زودی صاحب سالن نمایش جدیدی خواهد شد که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

به گزارش ایران تئاتر سالن نمایش جدید تئاتر برادوی در میدان تایمز شهر نیویورک تاسیس خواهد شد و بخشی از ساختمان تی اس اکس برادوی واقع در خیابان برادوی است. در واقع سالن نمایش جدید احداث شده در میدان تایمز شهر نیویورک از نظر مسافت فاصله چندانی با بسیاری از سالن‌های نمایش فعلی تئاتر برادوی واقع در همین خیابان ندارد.

ویژگی جدید و منحصر به فرد سالن نمایش تئاتر برادوی دو منظوره بودن آن است؛ به این معنی که این سالن هم قابلیت تبدیل به یک سالن نمایش سربسته را دارد و هم می‌تواند به یک سالن نمایش روباز تبدیل شود. این در حالی است که تغییر شکل میان دو حالت مذکور بسیار راحت و سریع و در عرض دو دقیقه قابل انجام خواهد بود. به عنوان مثال در صورت پایان یافتن نمایشی که برای اجرا در سالن سربسته طراحی شده است، تنها دو دقیقه زمان نیاز خواهد بود تا این سالن نمایش به یک سالن روباز تبدیل شود و برای اجرای یک برنامه جدید و کاملا متفاوت نمایشی مهیا گردد.

سالن نمایش جدید و دو منظوره تئاتر برادوی در طبقه سوم ساختمان تی اس اکس برادوی احداث شده و از نظر ارتفاع حدود ده متر بالاتر از میدان تایمز شهر نیویورک قرار گرفته است. این سالن تئاتر به گونه‌ای طراحی شده است که صحنه نمایش آن در حالت روباز به سمت میدان تایمز قرار می‌گیرد؛ در این حالت عده زیادی تماشاچی (که در میدان تایمز حضور دارند) قادر به تماشای نمایش‌های اجرا شده بر روی صحنه این تئاتر خواهند بود. این سالن نمایش دارای ۱۲۶ صندلی است و در حالت سربسته تنها از همین تعداد تماشاچی میزبانی خواهد کرد.

همان گونه که اشاره شد صحنه سالن نمایش جدید تئاتر برادوی در حالت روباز به سمت میدان تایمز قرار می‌گیرد. در حالت سربسته بودن این سالن کسانی که در میدان تایمز حضور دارند به جای صحنه نمایش یک تابلوی تبلیغاتی دیجیتالی با اندازه ۱۶۷۰ متر مربع را مشاهده خواهند کرد که همانند پرده سینما قادر به پخش تصاویر متحرک مختلف است. اگر سالن نمایش از حالت سربسته به حالت روباز تبدیل شود تابلوی دیجیتال مذکور مانند پنجره باز می‌شود و افراد حاضر در فضای بیرونی قادر به مشاهده صحنه نمایش خواهند بود. هر کدام از لنگه‌های این پنجره حدود ۹ متر طول دارد که هنگام بسته بودن به همان تابلوی تبلیغاتی دیجیتال یاد شده تبدیل می‌گردد.

برای تکمیل پروژه ساخت سالن نمایش جدید تئاتر برادوی دو و نیم میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده و شرکت Gensler، که در زمینه معماری فعالیت دارد، وظیفه طراحی و ساخت آن را بر عهده گرفته است. بنابر اعلام مهندسان این شرکت کار ساخت سالن نمایش جدید تئاتر برادوی در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی به پایان خواهد رسید و این سالن نمایش دو منظوره تا کمتر از یک سال و نیم دیگر قابل بهره‌برداری خواهد بود. به این ترتیب شهر نیویورک و میدان تایمز به زودی علاوه بر یک مرکز فرهنگی و هنری تازه صاحب یک جاذبه جدید گردشگری برای جذب هر چه بیشتر بازدیدکنندگان این شهر خواهند شد.




نظرات کاربران