در حال بارگذاری ...
محمود شالویی در نشست هماهنگی طرح آموزش هنر در مناطق محروم:

طرح آموزش هنر در مناطق محروم به عدالت فرهنگی و محرومیت‌زدایی کمک می‌کند
توجه به مناطق محروم در حوزه فرهنگ و هنر از برنامه‌های دولت سیزدهم است

نشست مجازی هماهنگی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱ استان کشور برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، این نشست با حضور محمود شالویی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، صادق موسوی، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به نمایندگی از سازمان سینمایی کشور و نماینده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حضور مجازی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان برگزار شد.

محمود شالویی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در این نشست گفت: توجه به مناطق محروم در حوزه فرهنگ و هنر از برنامه‌های دولت سیزدهم و وظیفه اخلاقی و سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد تا فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری در همه نقاط کشور جریان یابد و بتواند نقشی را در محرومیت زدایی و عدالت فرهنگی کشور ایفا کند. این رویکرد جریان توجه به مناطق محروم را استمرار و توسعه می‌دهد و به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار‌های فرهنگی و هنری کمک می‌کند.

شالویی در ادامه گفت: در این طرح فقط برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری در نقاط و استان‌های مختلف کشور مدنظر نیست بلکه آموزش هنر به مثابه ابزاری مهم برای صیانت از هنر‌های ملی و بومی و محلی که در معرض خطر فراموشی هستند مورد توجه اساسی است ضمن اینکه استمرار آن می‌تواند به عدالت در آموزش هنر و گسترش کسب و کار‌های هنری در سراسر کشور کمک کند. در طرح آموزش هنر نیاز‌ها و خواسته‌های مناطق متناسب با ظرفیت‌های آن‌ها از نظر رشته‌های هنری مورد توجه است.

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: در طرح آموزش هنر در مناطق محروم معاونت‌های هنری و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور هنری، فرهنگی، سازمان سینمایی و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همکاری دارند و این طرح با محوریت دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اجرا می‌شود و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با نهاد‌های دیگر در هر استان تعامل می‌کنند. دوره‌های آموزش هنر در مناطق محروم به دو صورت مجازی و حضوری به‌زودی آغاز خواهد شد.

علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری در ادامه نشست درباره اقدامات انجام شده برای طرح آموزش هنر گزارشی ارائه کرد و مدیران کل یا نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نظرات خود را درباره طرح بیان کردند.




مطالب مرتبط

تشریح برنامه‌های دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ در سال 1403

توانمندسازی افراد با هدف ایجاد جامعه‌ای قدرتمند و مولد
تشریح برنامه‌های دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ در سال 1403

توانمندسازی افراد با هدف ایجاد جامعه‌ای قدرتمند و مولد

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر آموزش وزارت فرهنگ می‌گوید مأموریت اصلی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به‌عنوان مرجع تخصصی در نظام آموزش فرهنگ و هنر کشور، توانمندسازی افراد از طریق توسعه آموزش‌های هنری برای ایجاد جامعه‌ای قدرتمند و مولد و نزدیک کردن محیط اجتماعی ...

|

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره‌های منطقه‌ای، ویترین تئاتر استان‌ها هستند
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره‌های منطقه‌ای، ویترین تئاتر استان‌ها هستند

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر نقش مهم جشنواره‌های منطقه‌ای در ارتقای جایگاه تئاتر ایران تأکید کرد و گفت این رویداد، باید مانند ویترینی برای عرضه تولیدات هنری گروه‌های نمایشی استان‌ها عمل کند.

|

محمدمهدی اسماعیلی: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است

مراسم آغاز احداث حریم تئاتر شهر برگزار شد
محمدمهدی اسماعیلی: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است

مراسم آغاز احداث حریم تئاتر شهر برگزار شد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آغاز پروژه احداث حریم تئاتر شهر که روز شنبه دوم دی در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، گفت: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است.

|

نظرات کاربران