در حال بارگذاری ...
سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد:

بودجه تئاتر نسبت به دوره‌های گذشته بهتر خواهد شد
برنامه‌ای برای تغییر و جابه‌جایی مدیران تئاتری نداریم

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دلیل حمایت‌های جدی که دولت سیزدهم از فرهنگ و هنر دارد و حتی برنامه‌های فرهنگی را هم در کنار برنامه‌های اقتصادی، جزو اولویت‌های خود به حساب آورده، یقینا امسال وضعیت بودجه‌ای به مراتب بهتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایلنا؛ محمود شالویی، سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تصمیم‌گیری درباره تغییر مدیران تئاتری تا پایان امسال، خاطرنشان کرد: اداره‌کل هنرهای نمایشی اکنون در حال انجام کارهای عادی خودش است؛ نه تنها مثل سال‌های گذشته که حتی بهتر از آن. برای اینکه از شرایط سخت کرونایی هم عبور کرده و الان واکسیناسیون عمومی وضعیت بهتری را رقم زده است و بنابراین فعالیت‌ها تا حدودی، متناسب با شرایط سلامتی عمومی از سر گرفته شده و مدیران و همکاران اداره‌کل هنرهای نمایشی برنامه‌هایشان را بر این اساس ادامه می‌دهند و فعلا برنامه‌ای برای تغییر و جابه‌جایی مدیران نداریم.

شالویی با تاکید بر اینکه اطمینان می‌دهم هیچ بویی از بی‌ثباتی در اینجا به مشام نمی‌رسد، گفت: من چون خودم روحیه‌ام آرام است، دنبال چیزی غیر از آرامش هم نیستم!

سرپرست معاونت هنری در پاسخ به سوالی درباره بودجه سال آینده تئاتر هم یادآور شد: به دلیل حمایت‌های جدی که دولت سیزدهم از فرهنگ و هنر دارد و حتی برنامه‌های فرهنگی را هم در کنار برنامه‌های اقتصادی، جزو اولویت‌های خود به حساب آورده، یقینا امسال وضعیت بودجه‌ای به مراتب بهتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

شالویی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه فعالیت‌های هنری از سر گرفته شده‌اند، ما برای تامین نیازمندی‌هایی که بتواند به رونق فعالیت‌ها بینجامد هم تلاش‌های بیشتری را خواهیم داشت. ضمن اینکه از سوی وزیر محترم، بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان برنامه و بودجه ارتباط خیلی نزدیکی برقرار شده و امیدواریم بتوانیم بخش مهمی از نیازهای خود را در این زمینه تامین کنیم.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره چالش‌های همیشگی تئاتر شهرستان‌ها هم در زمینه مبلغ اندک کمک هزینه‌های اجرا و هم نحوه تخصیص بودجه تئاتر از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و استقلال انجمن‌های هنرهای نمایشی گفت: مسئله مهم، استقلال یا عدم استقلال نیست. مهم این است که بتوان امکانات و بودجه مناسبی را در اختیار گرفت و آن را در راه هدف و آرمان مورد نظر هزینه کرد.

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنابراین اعتقاد داریم که الان در استان‌ها بودجه‌ای که برای تئاتر اختصاص یافته کافی نیست و احتیاج به حمایت جدی‌تری دارد، گفت: منتها موضوع تعیین بودجه برای تئاتر استان‌ها، از دو طریق شکل می‌گیرد؛ یک بخش آن از طریق کمک‌های معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی است و بخش مهم دیگر از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید تامین شود.

شالویی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با تفاهم‌نامه‌های استانی که با مرکز منعقد می‌شود، بتوانیم بودجه بیشتر و بهتری را از محل استانی تامین کنیم. اگرچه همانطور که گفتم، امسال این بودجه را افزایش می‌دهیم و کمک‌ها را هم بیشتر می‌کنیم و نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری را خواهیم داشت.




نظرات کاربران