در حال بارگذاری ...
رادیو نمایش میزبان آثار بانوی روزنامه‌نگار ایتالیایی-کوبایی می‌شود

روایت «دفترچه پس‌انداز» در «هزارتوی داستان»

پنج شنبه این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش، آثار آلبا دسس پدس، بانوی روزنامه‌نگار ایتالیایی-کوبایی تحلیل و بررسی می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر؛ آلبا دسس پدس، نویسنده، روزنامه‌نگار و شاعر یکی از رهبران جنبش فمینیستی بود که ادبیات و زندگی ایتالیایی را در طول قرن بیستم را با آثارش تحت تاثیر قرار داد. او زنی با دو ریشه ایتالیایی و کوبایی و ترکیبی از قدرت و مبارزه بود که خیلی زود رفتار‌ها و عقاید مخالفش در مدرسه و فعالیت‌های ضد فاشیستی او آشکار شد و همین امر باعث شد بار‌ها مزه زندان را بچشد. پدس فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان روزنامه‌نگار در دهه‌ ۱۹۳۰ شروع کرد.

به طور کلی آثار این بانوی نویسنده را می‌توان نمایانگر وضعیت زنان قرن بیستم ایتالیا دانست. آلبا دسس پدس در داستان‌های خود چالش‌ها و مسائل خانوادگی و اجتماعی زنانی را که تحت سیطره قوانین مردانه، فاشیسم و ایدئولوژی‌های افراطی بوده‌اند، در بستر ادبیات داستانی به زیبایی روایت کرد.

این برنامه روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان ساعت 21 پخش خواهد شد و تکرار آن روز دوشنبه ۲۴ آبان خواهد بود.

در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان «دفترچه پس‌انداز» نوشته آلبا دسس ‌پدس را روایت می‌کند و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی انجام داده و تهیه کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران