در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

جشنواره لاله‌های سرخ یکی از با سابقه‌ترین جشنواره‌های تئاتری کشور است

یاقوت‌پور با اشاره به اینکه بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک در نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود گفت: این جشنواره بعد از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، باسابقه‌ترین جشنواره تئاتری کشور است.

محمد یاقوت‌پور در گفت‌وگو با خبر نگار ایران تئاتر در خوزستان،ضمن بیان این مطلب گفت: مسئولان و مدیران شهرستان اندیمشک به ویژه فرماندار، نماینده و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این سال‌ها دبیری این رویداد فاخر را بر عهده داشته و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همیشه همراه و همدل و همچنین حامی و مشوق در جهت برگزاری این رویداد ملی بوده‌اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: نباید از پیگیری‌ها و دلسوزی‌های انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک و هنرمندان فرهیخته و پیشکسوت نیز چشم بپوشیم چرا که در ایام برگزاری این جشنواره، صادقانه پای کار می‌آیند و گوشه‌ای از کار را بر عهده می‌گیرند.

 وی اذعان کرد: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، امکان برگزاری و اجراهای زنده تئاتر در بیست و ششمین دوره جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ میسر نشد و در نتیجه به سمت برگزاری رویداد نمایشنامه‌نویسی سوق پیدا کرد که شاخصه‌های خاص دفاع مقدس شهرستان اندیمشک و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم آن، مورد توجه ویژه در نگارش متون قرار گرفتند و در اولویت پذیرش آثار بودند.

 یاقوت‌پور تصریح کرد: با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی علی بازگیر دبیر جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، در پنج سال اخیر گستره پذیرش آثار از منطقه‌ای به ملی افزایش یافت و از لحاظ لجستیک، پذیرایی، اسکان و سرویس‌دهی به هنرمندان کشور، گام ویژه‌ای برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه امسال در نظر داریم تا گروه‌های نمایشی در این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن کارت واکسیناسیون و همچنین با حضور تماشاگران، به اجراهای زنده بپردازند عنوان کرد: بازگشایی مجدد تالارهای نمایشی و به روی صحنه رفتن اجراهای فاخر جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، در ایجاد نشاط و پویایی جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از برگزاری سه رویداد در آذرماه سال جاری نیز خبر داد و بیان کرد: سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان از ۵ تا ۸ آذر برگزار می شود که برگزیدگان آن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می شوند و پس از آن هم در نیمه‌های آذرماه بیست و هفتمین دوره جشنواره‌ تئاتر ملی لاله های سرخ اندیمشک برگزار خواهد شد.

 وی یاد آور شد: همچنین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی در ابتدای نیمه دوم آذرماه و قبل از شروع ایام فاطمیه با محوریت شهرستان سوسنگرد با حضور گروه‌هایی از کشورهای همسایه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران