در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

جشنواره لاله‌های سرخ یکی از با سابقه‌ترین جشنواره‌های تئاتری کشور است

یاقوت‌پور با اشاره به اینکه بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک در نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود گفت: این جشنواره بعد از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، باسابقه‌ترین جشنواره تئاتری کشور است.

محمد یاقوت‌پور در گفت‌وگو با خبر نگار ایران تئاتر در خوزستان،ضمن بیان این مطلب گفت: مسئولان و مدیران شهرستان اندیمشک به ویژه فرماندار، نماینده و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این سال‌ها دبیری این رویداد فاخر را بر عهده داشته و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همیشه همراه و همدل و همچنین حامی و مشوق در جهت برگزاری این رویداد ملی بوده‌اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: نباید از پیگیری‌ها و دلسوزی‌های انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک و هنرمندان فرهیخته و پیشکسوت نیز چشم بپوشیم چرا که در ایام برگزاری این جشنواره، صادقانه پای کار می‌آیند و گوشه‌ای از کار را بر عهده می‌گیرند.

 وی اذعان کرد: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، امکان برگزاری و اجراهای زنده تئاتر در بیست و ششمین دوره جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ میسر نشد و در نتیجه به سمت برگزاری رویداد نمایشنامه‌نویسی سوق پیدا کرد که شاخصه‌های خاص دفاع مقدس شهرستان اندیمشک و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم آن، مورد توجه ویژه در نگارش متون قرار گرفتند و در اولویت پذیرش آثار بودند.

 یاقوت‌پور تصریح کرد: با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی علی بازگیر دبیر جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، در پنج سال اخیر گستره پذیرش آثار از منطقه‌ای به ملی افزایش یافت و از لحاظ لجستیک، پذیرایی، اسکان و سرویس‌دهی به هنرمندان کشور، گام ویژه‌ای برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه امسال در نظر داریم تا گروه‌های نمایشی در این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن کارت واکسیناسیون و همچنین با حضور تماشاگران، به اجراهای زنده بپردازند عنوان کرد: بازگشایی مجدد تالارهای نمایشی و به روی صحنه رفتن اجراهای فاخر جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، در ایجاد نشاط و پویایی جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از برگزاری سه رویداد در آذرماه سال جاری نیز خبر داد و بیان کرد: سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان از ۵ تا ۸ آذر برگزار می شود که برگزیدگان آن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می شوند و پس از آن هم در نیمه‌های آذرماه بیست و هفتمین دوره جشنواره‌ تئاتر ملی لاله های سرخ اندیمشک برگزار خواهد شد.

 وی یاد آور شد: همچنین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی در ابتدای نیمه دوم آذرماه و قبل از شروع ایام فاطمیه با محوریت شهرستان سوسنگرد با حضور گروه‌هایی از کشورهای همسایه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران