در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

برگزاری پرشور جشنواره‌های استانی
حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره ارسباران

در هفته‌ای که گذشت جشنواره‌های استانی با شور و هیجانی وصف نشدنی درحال برگزاری است. با توجه به اینکه در برخی از استان‌ها اجرای نمایش‌های جشنواره با حضور تماشاگران است، این شعف بیش‎‌تر به چشم می‌خورد. همچنین در هفته گذشته وزیر ارشاد برای حضور در جشنوره تئاتر ارسباران به اهر سفر کرد که نشان از اهمیت تئاتر استان‌ها دارد.

در هفته گذشته حضور وزیر ارشاد در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران، معرفی هیئت داوران بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر استان گلستان، معرفی داوران جشنواره تئاتر استان مرکزی، هیات انتخاب جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد، برگزیدگان پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران معرفی شدند، معرفی داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی، معرفی «یک اتفاق ساده» و «دویچلند» به جشنواره فجر از اصفهان، سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان آغاز شد، معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر خیابانی لردگان، معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر، اعلام آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر استان کردستان، بهره برداری از تئاتر شهر کرمان، برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان، آثار راه‌یافته به پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی مشخص شدند، معرفی سه اثر برگزیده به جشنواره تئاتر فجر از تهران،  معرفی هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان ایلام، معرفی هیات انتخاب جشنواره تئاتر استانی اروند، معرفی هیئت انتخاب جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی، انتصاب دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر و معرفی نمایشنامه‌‌های برگزیده جشنواره ملی تئاتر مرصاد کرمانشاه، تیترهای اخبار مهم استانی را به خود اختصاص دادند. بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در درگاه‌های استانی بخوانید.

 

معرفی داوران جشنواره تئاتر استان مرکزی

طی حکمی از سوی جواد روستایی دبیر این دوره از جشنواره،  کیومرث مرادی، شهرام زرگر و محمد لارتی  به عنوان تیم داوری معرفی شدند. گفتنی است این نفرات طی سه روز از تاریخ 26 الی 28 آبان 1400 تعداد 10 اثر نمایشی را در سه شهرستان اراک ، خمین و محلات مشاهده نموده و در تاریخ شنبه 29م آبان آرای خود را طی مراسم اختتامیه اعلام خواهند نمود .

 

معرفی هیات انتخاب جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد

رضا گشتاسب، اکبر آئین و مهرداد علی پور به عنوان هیات انتخاب سی و سومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند. به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کهگیلویه و بویراحمد، طی حکمی از سوی محمدعلی پیرسبزی دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد رضا گشتاسب، اکبر آئین و مهرداد علی‌پور به عنوان هیات انتخاب این دوره از جشنواره منصوب شدند.

 

معرفی برگزیدگان پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران

هئیت داوران تندیس سیاه خروس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی خویش را در بخش کارگردانی نمایش‌های خیابانی جشنواره اهدا کرد به نسیم عموزاده کارگردان نمایش ائو از شهرستان اهر. هیئت داوران پس از مشاهده و بررسی آثار ارائه شده با لحاظ نمودن قانون زمانی آثار مندرج در فراخوان ضمن سپاس و قدردانی از نمایش آقای کووید چرا ۲۰ نگرفتی که متاسفانه زمان مد نظر را رعایت نکرده بود اثر برگزیده خویش را نمایش ائو از شهرستان اهر اعلام و تندیس سیاه خروس جشنواره را به کارگردان نمایش نسیم عموزاده اهدا کرد و این  نمایش  به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای حضور در بخش خیابانی معرفی می گردد.

 

حضور وزیر ارشاد در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران

محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران اظهار کرد: امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود. وی ادامه داد: از اهالی تئاتر که با برگزاری جشنواره ارسباران در ۱۵ سال گذشته یک کار ابتکاری و قابل تحسین انجام دادند، تشکر می کنم، تئاتر کوتاه امروز به نام ارسباران بزرگ شناخته می‌شود و این منطقه یک منطقه اصیل تاریخی با چندین هزار سال سابقه تاریخی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با تمام توان از ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره و بین المللی شدن آن حمایت می‌کنیم، گفت: اعتبارات لازم را نیز تخصیص می‌دهیم و از همکاران می‌خواهم به صورت ویژه این کار را انجام دهند و امیدوارم سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما در دولت جدید نگاه مان تمرکز زدایی است، بیان کرد: باید استعدادهای شهرستان‌ها را ببینیم و به جوانان توجه کنیم؛متاسفانه سال‌ها منابع عمده در مرکز جمع شده و ما تلاش می‌کنیم در طول این دولت این رویه را تغییر دهیم.

اسماعیلی گفت: جشنواره ارسباران یک نمونه بسیار خوب برای ترویج هنرهای اصیل ایرانی خواهد بود و امیدوارم سال آینده با بین‌المللی شدن جشنواره شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر ارسباران با حضور هنرمندان 15 استان کشور در قالب 25 گروه نمایشی صحنه ای، خیابانی و سنتی از 17 لغایت 21 آبان ماه 1400 در محل شهرستان اهر برگزار و در کنار این جشنواره، جشنواره غذاهای سنتی و محلی و صنایع دستی نیز با ارائه محصولات بومی این منطقه به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با استقبال پرشور علاقه مندان برگزار شد.

 

معرفی داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

با نظر هیئت انتخاب 6 اثر از مجموع ۸ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره، به مرحله پایانی راه یافتند که این آثار 26، 27 و 28 آبان ماه اجرا خواهند کرد.

هیات انتخاب آثار این جشنواره متشکل از عباس جانفدا،عبدالله برجسته،علی شریفی،سید احمد مقداری و مونا کیانی نژاد بود.

 

معرفی «یک اتفاق ساده» و «دویچلند» به جشنواره فجر از اصفهان

با اعلام هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان، نمایش‌های «دویچلند» به کارگردانی هومن حیدری و به کارگردانی فاطمه کاظمی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند. آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان شامگاه جمعه با حضور هنرمندان و مسوولان فرهنگی و هنری استان در تالار هنر اصفهان برگزار شد .سیروس همتی،توحید معصومی وقطب الدین صادقی داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان برگزیدگان سی و سومین جشنواره تئاتر استان را معرفی کردند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از آن‌ قدردانی کرد.

 

آغاز سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان

سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان از ۲۱ آبان آغاز شده و به مدت ۷ روز تا ۲۷ آبان‌ماه در چهار شهرستان زاهدان، زابل، سراوان و کنارک برگزار دایر خواهد بود با توجه به روند واکسیناسیون کرونا در استان،امسال جشنواره مجازی نخواهد بود و علاقه‌مندان با ارائه کارت واکسن می‌توانند از تماشای آثار این جشنواره لذت ببرند. ۳۰ اثر از جانب هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره تئاتر استان ارائه شد،گفت:از مجموع آثار ارائه شده ۹ اثر برای اجرای نمایش پذیرفته شده که در سالن‌هایی با حداکثر با ۵۰ درصد ظرفیت اجرا و داوری خواهد شد. پنج اثر مربوط به شهرستان زاهدان است،گفت:۲ اثر از زابل،یک اثر از سراوان و یک نمایش از کنارک به اجرای نمایش می‌پردازند.

 

معرفی هیئت داوران بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر استان گلستان

هدیه تهرانی، محمودرضا رحیمی و مرتضی میرمنتظمی  اعضای هیئت داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان خواهند بود. سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری فرشید مصدق از 27 تا 30 آبان ماه 1400 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و تالار نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان برگزار خواهد شد

 

معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر خیابانی لردگان

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان پنج شنبه شب با حضور حسین مسافر آستانه، فرهاد قائیمیان، حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند، سامان خلیلیان و وحید لک مسئولان کشوری و مسئولین استانی، مردم، هنرمندان عرصه تئاتر و گروه‌های شرکت‌کننده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهر برگزار شد.  هیئت داوران پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان متشکل از کامیار معتمدیان، علی جمالی و ثریا امینیان پس از بحث و تبادل نظر پیرامون نمایش‌های حاضر این رویداد، نمایش‌های «بلوط و باز علی» از فارسان و«شاه داماد» از لردگان را به عنوان نمایش های برگزیده معرفی کرد.

 

معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر

هیات انتخاب پنجمین جشنواره تئاتر استانی اروند ۸ اثر را برای حضور در جشنواره معرفی نمودند . پس از 4 روز ، هیات انتخاب از میان 16 اثر نمایشی 8 اثر را جهت حضور در این جشنواره معرفی کردند ، هیات انتخاب متشکل از عبدالرضا نصاری  ،فواد رابحی و طیبه نیک آزاد پس از بررسی دقیق آثار نمایشی به شرح زیر را به دبیرخانه این جشنواره معرفی نمودند: لازم به ذکر است این جشنواره از 27 الی 30 آبان در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد .

 

اعلام آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر استان کردستان

هیئت داوران بازبین جشنواره متشکل از محمدرضا درند_ غلامرضا همتیان _ فاروق حسن پور _ سامان سیدابراهیمی و  نیره مردی پس از سه روز بازبینی تعداد ۲۱ اثر نمایشی متقاضی حضور در جشنواره از شهرهای مختلف استان و جمع بندی آرا ، نهایتا" ۱۱ نمایش را جهت حضور در جشنواره انتخاب کردند. اسامی آثار منتخب بدون ترتیب اولویت به شرح زیر هستند: سی و دومین جشنواره تئاتر استان کردستان ۲۷ لغایت ۳۰ آبان ماه جاری در سنندج برگزار می گردد و نمایش‌های برتر به انتخاب هیئت داوران به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

 

بهره برداری از تئاتر شهر کرمان

تئاتر شهر کرمان از پروژه های مهم تئاتر استان آماده بهره برداری است. از اقدامات موثری که می‌توان از آن به عنوان نقطه عطفی در توسعه هرچه بیشتر این هنر ارزشمند در استان کرمان اشاره کرد،تجهیز و بازسازی ساختمان تئاتر شهر بود که به طور کامل به انجمن هنرهای نمایشی استان واگذار شد. این سالن با حجم سرمایه گذاری قابل توجهی در اختیار هنرمندان قرار گرفت که با اضافه شدن این سالن مجموعه سالن‌های اختصاصی نمایش استان به هشت رسید

 

برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان

با حضور مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، نماینده اداره کل هنرهای نمایشی، پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان کرمان دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان برگزار شد. در این رویداد،کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات هیئت مدیره،هیئت رئیسه و بازرس انجمن هنرهای نمایشی با ارائه برنامه‌های خود،زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم کردند و در پایان مهدی بذرافشان،محمد حسین خاکسار پور،احسان رضوانی،مجتبی ناظمی و مسعود لشکری به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره سجاد منصوری و اشکان عاشوری به عنوان اعضای علی البدل و میلاد مرادپور به عنوان بازرس انتخاب شدند. همچنین رضا درویشی، محسن ایرانمنش و حمیدرضا غیاث به عنوان هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان معرفی شدند.

 

آثار راه‌یافته به پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی مشخص شدند

۶ اثر انمایشی برای شرکت در پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی جشنواره معرفی شدند. سه‌شنبه 18 آبان ماه، با نظر هیئت انتخاب پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی نتایج بازبینی آثار از سوی دبیرخانه جشنواره  اعلام شد و 6 اثر  راه یافته به مرحله پایانی معرفی شدند .از مجموع ۸ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی که با حضور هیئت انتخاب این جشنواره بررسی و بازبینی گردید،۶ اثر از شهرستان‌های سرایان،طبس،بیرجند و قاینات به مرحله نهایی این جشنواره معرفی شدند.

 

معرفی سه اثر برگزیده به جشنواره تئاتر فجر از تهران

پس از پنج روز رقابت فشرده شانزده گروه نمایشی استان تهران برگزیدگان جشنواره بیست وششم تئاتر استان تهران در آیین اختتامیه معرفی شدند.

در آئین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران که با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی کشور و احد جاویدانی مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان تهران و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر در مجموعه تئاتر محراب برگزار شد نفرات برگزیده هر رشته با انتخاب هئیت داوران متشکل از کیومرث مرادی، مونا فرجاد، رحیم نوروزی، فخر موسوی و وحید لک معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند. بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ۱۰ لغایت ۱۵ آبان به میزبانی شهر تهران در مجموعه تئاتر محراب برگزار شد.

 

 معرفی هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان ایلام

سعید خیرالهی دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان ایلام، حشمت الله آقایی، محمد محمدیان شمالی و مالک آبسالان را به عنوان هیات انتخاب آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی معرفی کرد .به پیشنهاد دبیر جشنواره و با تصمیم و تصویب شورای سیاست گذاری و خودآموز رییس جشنواره، سه تن از پیشکسوتان حوزه تئاتر استان جهت بازبینی و انتخاب آثار این جشنواره منصوب شدند. سه شنبه ۱۸ و چهارشنبه ۱۹آبان ماه ۱۴۰۰ آثار متقاضی حضور در جشنواره استانی تئاتر مورد بازبینی قرار می‌گیرند و بازبینی آثار به صورت حضوری و اجرای زنده توسط هیئت بازبین آثار جشنواره انجام می شود .سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر ایلام در تاریخ ۲۶ الی ۲۸آبان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

 

معرفی هیات انتخاب جشنواره تئاتر استانی اروند

هیات بازبینی پنجمین جشنواره تئاتر استانی اروند توسط امیرحسین افتخارپذیرائی دبیر جشنواره منصوب و بازبینی آثار را آغاز نمودند. این هیات متشکل از فواد رابعی ، طیبه نیک آزاد و عبدالرضا نصاری از هنرمندان نمایش در رشته های نویسندگی کارگردانی و بازیگری است، بازبینی این نمایش‌ها از 15 الی 18 آبان ماه در شهر های آبادان و خرمشهر با حضور 16 اثر نمایشی در حال انجام است .

 

معرفی هیئت انتخاب جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی اعلام کرد: علی شریفی، احمد مقداری، عبدالله برجسته، عباس جانفدا و مونا کیانی نژاد به‌عنوان هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی انتخاب‌شده‌اند.همچنین دبیر جشنواره ضمن سپاس از تمامی گروه‌هایی که در شرایط خاص همه‌گیری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فداکارانه با تلاش و همدلی آثار خود را آماده بازبینی در جشنواره نموده‌اند اعلام نمود، پس از انتشار فراخوان شانزده گروه نمایشی با تکمیل فرم الکترونیکی جشنواره در پرتال ایران تئاتر آمادگی خود را برای شرکت در جشنواره اعلام نمودند. مرحله انتخاب آثار نمایشی با حضور هیئت انتخاب و به‌صورت بازبینی فیلم آثار در روز دوشنبه 17 آبان ماه در شهر قائن صورت خواهد گرفت و آثار راه‌یافته به مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی انتخاب خواهند شد.

 

انتصاب دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

با حکم قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی؛ رضا مردانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، به عنوان دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر منصوب شد. در بخشی از متن حکم دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر آمده‌است: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به عنوان یکی از رویدادهای شاخص تئاتر در حوزه مقاومت و ایثار، واجد جایگاه ارزشمندی در میان هنرمندان شریف تئاتر و مردمان صبور و استوار خوزستان، به ویژه خرمشهر است.  نظر به تجربه و تعهد جنابعالی و مسئولیت شما در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر» منصوب می‌شوید.

 

معرفی نمایشنامه‌‌های برگزیده جشنواره ملی تئاتر مرصاد کرمانشاه

از سوی هیئت انتخاب دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد آثار برگزیده بخش نمایشنامه نویسی مشخص شدند .هیأت داوران بخش نمایشنامه نویسی دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد متشکل از  شهرام کرمی، رحمت امینی و محسن عظیمی ۵ نمایشنامه را به عنوان آثار منتخب بخش نمایشنامه نویسی جشنواره اعلام کردند. فراخوان دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در 4 بخش نمایشنامه نویسی ،نمایشنامه خوانی و بخش تئاتر و صحنه ای و خیابانی منتشر شد.

 




مطالب مرتبط

با حضور 480 گروه نمایشی

«جشنواره‌های تئاتر استانی»، با حضور 5719 هنرمند، رکورد زد
با حضور 480 گروه نمایشی

«جشنواره‌های تئاتر استانی»، با حضور 5719 هنرمند، رکورد زد

بر اساس آمار منتشر شده، 480 گروه نمایشی و 5719 هنرمند، در 32 جشنواره تئاتر استانی و منطقه‌ای که از 6 آبان تا 3 آذر 1402 برگزار شد، حضور داشتند. این عددها، نشانگر شکسته شدن رکورد مشارکت در این رویداد بزرگ هنرهای نمایشی کشور است.

|

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان مطرح کرد

رضا یاوری: تئاتر زنجان در حال پوست‌اندازی است
دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان مطرح کرد

رضا یاوری: تئاتر زنجان در حال پوست‌اندازی است

رضا یاوری، هنرمند تئاتر زنجان و دبیر اجرایی سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر این استان، با تاکید بر اینکه از سال ۹۷ تئاتر زنجان در حال پوست‌اندازی است، می‌گوید برگزاری کارگاه آموزشی با حضور استادان مجرب باعث رشد و جهش قابل‌توجهی در تئاتر استان خواهد شد.

|

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

سی‌وپنجمین دوره جشنواره‌های تئاتر استان‌ها در تبریز با حضور هنرمندان آذربایجان شرقی، در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی آغاز شد و ۳۲ جشنواره استانی با حضور ۴۰۰ نمایش و هزاران هنرمند از سراسر کشور از ۶ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

|

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در دیدار با فعالان تئاتر بچه‌های مسجد و فعالان تئاتر حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری وعده داد که حوزه هنری در حد توان خود از هنرمندان استان‌های فعال در حوزه تئاتر حمایت خواهد کرد.

|

نظرات کاربران