در حال بارگذاری ...
عرضه فیلم‌تئاتر «طربنامه شهر هرت» در تلویزیون تئاتر ایران

حکایت پادشاهی خاله‌خانوم!

نمایش کمدی «طربنامه شهر هرت» در ادامه روند ارائه فیلم‌تئاترهای جدید در تلویزیون تئاتر ایران، در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر، پخش فیلم‌تئاتر کمدی «طربنامه شهر هرت» کار مشترک حسین‌علی عمادی و هادی کیانی که پیش از این در سال 1398 در اصفهان و با مدت زمان 3 ساعت روی صحنه رفته، در پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران آغاز شد.

این نمایش که سابقه سه دوره حضور در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را هم به عنوان شرکت‌کننده در بخش اصلی و بخش مهمان داراست، با کسب رضایت 90 درصدی، یکی از پرمخاطب‌ترین نمایش‌های کمدی عرضه‌شده در تلویزیون تئاتر ایران محسوب می‌شود.

در خلاصه داستان نمایش «طربنامه شهر هرت» می‌خوانیم: «در شهر هرت پس از فوت سلطان هردمبیل‌ باز پادشاهی را رها می‌کنند تا سلطان جدید انتخاب شود از قضای روزگار پرنده روی دوش زنی به نام خاله‌خانوم می‌نشیند؛ در واقع خاله‌خانوم که منتقد دربار است با رها‌کردن باز پادشاهی، سلطان جدید شهر هرت می‌شود. او سه سوال از وزیرش می‌پرسد، خدا چه می‌خورد؟ چه می‌پوشد؟ و کارش چیست؟ و یک هفته برای پاسخ وزیر به او مهلت می‌دهد...»

حسین‌علی عمادی، کارگردان نمایش «طربنامه شهر هرت» در مورد پیشینه گروه نمایشی آیینه می‌گوید: این گروه در سال 78 در خمینی شهر تاسیس شد و بالغ بر 20 سال است که به فعالیت خود ادامه داده است.

همچنین بازیگر کارکتر خاله‌خانوم در مورد این شخصیت این‌گونه توضیح می‌دهد: کاراکتر خاله خانوم سال 65 و در جبهه های جنگ شکل گرفت. آن زمان من مسئول بخش تبلغاتی جبهه بودم و با این کاراکتر برای رزمنده‌ها نمایش اجرا می‌کردم.

عمادی می‌افزاید: بعدها آرام‌آرام این شخصیت در چندین دوره نمایش خاله‌خانوم ایفای نقش کرد. تاکنون 8 پروژه نمایشی توسط این گروه با این کاراکتر روی صحنه رفته است. این شخصیت تلاش می‌کند که دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... را در قالب طنز با لهجه خمینی شهری بیان کند. البته در هر شهری که اجرا داشته‌ایم سعی شده بخشی از دغدغه‌های جغرافیایی آن منطقه نیز در نمایش گنجانده شود.

عوامل این فیلم‌تئاتر عبارت‌اند از نویسنده و کارگردان: حسین علی عمادی و هادی کیانی، مشاور متن: یدالله آقاعباسی، دراماتورژ: سجاد زهتاب و هادی کیانی، طراح حرکات فرم: اصغر فریدی ماسوله، ضربی‌خوان: جواد انصافی، آهنگسازان: مجتبی صادقی، کامبیز جهانبخش و پویا فرهنگ‌پژوه، موسیقی صحنه: محمد باقر صاد، مرتضی خاکی و الهام صرامی، بازیگران: امیر پارسی، آتش تقی‌پور، مصطفی بهشتی، حسین‌علی کریمی، سیاوش رحمتی، آزاده روانبخش، هادی کیانی، حسینعلی عمادی، دستیاران کارگردان: سیاوش رحمتی و آزاده روانبخش، منشی صحنه، نورپرداز و افکتور: حدیث کیانی، طراحان صحنه: حسین‌علی عمادی و هادی کیانی، طراحان دکور: امین سلیمانی و هادی کیانی، طراحان لباس: آزاده روانبخش و هادی کیانی، دوخت لباس: مرضیه حاجیان، شهلا کیانی، زهرا عمادی و فاطمه عمادی، مدیران صحنه: علی حاجی‌هاشمی و فرهاد یادگاری، تدارکات: محمدرضا خیرخواه و جواد شیرمحمدی و مسعود احسن‌فر، مسئول گروه فرم: محسن گل‌رضایی، حامد جامی و هادی کیانی، عکاسان: حسین امیر‌جعفری، محمد طالبی و میلاد نعلبندیان، مسئولان روابط عمومی: امیرحسین کیانی و محمدمهدی کیانی.

ما هم دیدن این فیلم‌تئاتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این روزهایی که هنوز از شر کرونا رهایی نیافته‌ایم و بیش از هر زمانی نیاز به تجدید روحیه و تمدد اعصاب داریم، برای چند ساعت هم شده از ریتم معمول زندگی و گرفتاری‌هایش خارج شوید و کنار اعضای خانواده اوقات خوشی را بگذرانید؛ از قدیم گفته‌اند خنده بر هر درد بی‌درمان دواست.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران