در حال بارگذاری ...
جوایز جشنواره پانتومیم سلیمانیه در دستان هنرمندان ایرانی

«شکار» تندیس ویژه انجمن منتقدان تئاتر عراق را به دست آورد
«me» جوایز جشنواره را درو کرد

نمایش‌های پانتومیم «شکار» نوشته و کار ساسان قجر و «me» کاری از گروه آناهیتا به ترتیب، تندیس ویژه و جایزه ویژه انجمن منتقدان تئاتر عراق را در نخستین جشنواره بین‌المللی پانتومیم سلیمانیه به دست آوردند.

به گزارش ایران تئاتر نخستین جشنواره بین‌المللی تئاتر پانتومیم که از تاریخ 16 تا 19 آبان‌ماه سال جاری در شهر سلیمانیه عراق برگزار شد، شاهد درخشش دو نمایش از جمهوری اسلامی ایران بود.

نمایش پانتومیم «شکار» با طراحی، اجرا و کارگردانی هنرمند ایرانی، ساسان قجر از استان زنجان، مورد توجه ویژه بینندگان، هنرمندان و هیئت‌های داواران بخش‌های مختلف جشنواره قرار گرفت و با استقبال فراوان روبه‌رو شد و در خاتمه تندیس سالانه انجمن منتقدان تئاتر عراق به اتفاق آرا به این اثر نمایشی اهدا شد.

این جایزه سالانه تنها به یک اثر برگزیده منتقدان تئاتر عراق در بخش‌های مختلف تئاتری اهدا می‌شود و به جایزه اسکار عراق شهرت دارد. ضمن این‌که از این هنرمند ایرانی برای حضور در چند جشنواره پانتومیم از کشور‌های مختلف دنیا و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز دعوت به عمل آمد.

گفتنی است نمایش پانتومیم 7 دقیقه‌ای شکار، قصه عقابی است که خرگوشی را شکار می‌کند غافل از این‌که مردی شکارچی نیز در پی شکار عقاب است. این نمایش اجرا‌های متعددی در داخل کشور داشته و پیش‌تر نیز در فستیوال پانتومیم ترکیه روی صحنه رفته است.

دیگر عوامل سازنده پانتومیم «شکار» عبارت‌اند از طراح، نویسنده، کارگردان و بازیگر: ساسان قجر، مشاور کارگردان: مصطفی محمودی، انتخاب موسیقی و طراح نور: حمید عزتی، طراح صحنه: رعنا بهلولی زنجانی، طراح لباس: فاطمه کرمی، امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی: ندا الماسیان طهرانی.

در صورت مساعد بودن شرایط اجرا، به زودی تور سراسری داخلی اجرای پانتومیم شکار در 15 استان کشور آغاز خواهد شد.

همچنین در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بین‌المللی نمایش پانتومیم سلیمانیه، گروه تئاتر آناهیتا از ایران با نمایش پانتومیم "me" توانست بخش قابل توجهی از جوایز را به خود اختصاص دهد. این جوایز عیارت‌اند از:
جایزه اول بازیگری زن جشنواره: خانم آرینا مفاخری
جایزه اول کارگردانی جشنواره: آقای علیرضا اسماعیلی
تقدیر به عنوان بازیگر مرد برگزیده جشنواره: آقای کیانوش کریمی
این نمایش همچنین توانست جایزه ویژه منتقدین بغداد و سلیمانیه را بدون رقیب کسب نماید.

گفتنی است نخستین جشنواره بین‌المللی تئاتر پانتومیم با همکاری آکادمی هنر‌های زیبایی استان دیاله، مجتمع هنر‌های زیبای سلیمانیه و آکادمی شانو با حضور گروه‌های تئاتر پانتومیم از کشور‌های اردن، لیبی، تونس، ایران، گروه تئاتر استان دیاله عراق، گروه تئاتر استان نجف اشرف، گروه تئاتر بابل عراق و همچنین گروه تئاتر سلیمانیه عراق از تاریخ 16 تا 19 آبان‌ماه سال جاری برگزار شد.




مطالب مرتبط

با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است
با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها برای سومین دوره این رویداد تئاتری انجام شده و امید است شهر زنجان در مهر 1403، میزبان آثاری بیشتر از هنرمندان خارجی باشد.

|

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

در آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، دو نمایش صحنه‌ای «مرثیه‌ای برای کلمات» به کارگردانی سجاد انصاری و «لابیرنت» به کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان به جشنواره مناطق فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران