در حال بارگذاری ...
یادداشت رییس یونیمای ایران در فقدان محمدعلی عبدالملکی

عبدالملکی پایگاهی برای تئاتر عروسکی در کردستان بود

در پی درگذشت محمدعلی عبدالملکی هنرمند پیشکسوت تئاتر و نمایش عروسکی و رییس یونیمای استان کردستان، دکتر اردشیر صالح پور، رئیس یونیمای ایران یادداشتی در اختیار ایران تئاتر گذاشت..

به گزارش ایران تئاتر در متن این پیام آمده است:

محمدعلی عبدالملکی، هنرمند تئاتر استان کردستان و مدیر یونیمای آن استان پس از گذشت دوران طولانی بیماری درگذشت و خانواده تئاتر عروسکی ایران را به سوگ خود نشاند. او که از عرصه تئاتر برآمده بود، علاقه ویژه‌ای به نمایش عروسکی داشت و عمر خود را وقف این رشته کرده بود و پایگاهی برای تئاتر عروسکی در آن استان محسوب می‌شد. او همچنین بخشی از محل سکونت و خانه خود را به این امر اختصاص داده و عمر خود را وقف این رشته نمود.

تلاش‌های او در شکل‌گیری جریان نمایش عروسکی و کار با مددجویان بهزیستی در شهر قروه به یادماندنی بود و در سردشت و بانه نیز موجب رشد و گسترش فعالیت‌های نمایش عروسکی گردیده بود. برگزاری سمینار سراسری اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی ایران در سنندج به کوشش و اهتمام ایشان برپا شده بود و از آن دوره افزون بر مدیریت یونیمای عروسکی استان کردستان به عنوان مشاور فرهنگی نیز همراهی و همکاری داشت.

هیئت مدیره یونیمای ایران درگذشت این هنرمند را به تئاتر استان کردستان و خانواده نمایشگران عروسکی و اعضای یونیما تسلیت گفته و یاد این هنرمند را که با عشق و علاقه سالیان متمادی در جهت رشد و گسترش نمایش عروسکی تلاش و کوشش‌های بسیار نمود گرامی می‌دارد. یونیمای ایران همچنین لازم می‌دانند تا از همیاری و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش استان کردستان و هنرمندان آن استان مراتب سپاسگزاری خود را اعلام نماید.

با آرزوی سلامتی و تندرستی برای خانواده نمایش عروسکی ایران

 




نظرات کاربران