در حال بارگذاری ...
استقبال مخاطبان کودک از یک نمایش مشارکتی-محیطی

«یوکایدی در جستجوی گنج» برای سومین ماه متوالی تمدید شد

با استقبال مخاطبان از نمایش حرکتی، مشارکتی و محیطی «یوکایدی در جستجوی گنج»، این نمایش که تازه‌ترین تجربه آزمایشگاه تماشاگران تئاتر نارنجی محسوب می‌شود و از ۹ مهر اجرا‌های خود را در فضای باغ فرهنگسرا نیاوران آغاز کرده، تا پایان آذر ماه برای اجرا در ساعت ۱۵ تمدید شد‌.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش یوکایدی تجربه‌ای کاملا آزمایشگاهی و بر پایه فرضیات مشارکتی کامل و به صورت حرکتی با مخاطب طراحی شده است که در ساختار اجرایی آن تماشاگران به دو گروه مجزا تقسیم می‌شوند و به دنبال تکه‌های از نقشه گمشده می‌گردند و برای پیدا کردن هر تکه از نقشه گنج باید یک فعالیت مشارکتی انجام شود تا نمایش پیش برود. در پایان دو گروه به یکدیگر می‌رسند و با قرار دادن تکه‌های نقشه در کنار هم به گنج طلای سبز می‌رسند.

نمایش یوکایدی در مدت دو ماه اجرای خود مورد استقبال مخاطبین کودک قرار گرفت طوری که حتی در روز‌های بارانی و سرد باغ فرهنگسرای نیاوران هم این مخاطبان همراه و همگام با نمایش بودند تا این نمایش حتی یک تجربه کنسلی اجرا را نیز تجربه نکند.

گفتنی است در آبان ماه روایتی دیگر از یوکایدی در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به نام «یوکایدی ماجراجوی جنگل» به نویسندگی و کارگردانی آزاده شهریاری‌فر و سجاد آقابابایی به اجرا درآمد.

همچنین با دعوت مجموعه «یکی بود یکی نبود» شهر بابل، اجرایی هم برای مخاطبان این شهر در باغ کاتی تدارک دیده شد.

در نمایش «یوکایدی درجست جوی گنج» این عوامل حضور دارند؛ نویسنده: آزاده شهریاری فر و سجاد آقابابایی، کارگردان: سجاد آقابابایی، مشاور هنری: دکتر میرعلی‌رضا دریابیگی، مشاور اجرایی و طراح بازی: آزاده شهریاری فر، گروه بازیگران: سمانه سپنتا، بهاره صاحبی، سهیلا قیدی، بنیامین علی‌زاده، محمد افضلی‌فر، جانان قائم‌مقامی، ساینا زارع، یاس هجرت اسکو، باربد رضایی پور الماسی، بنیامین علیزاده، آیلین مهاجر، السا علیزاده، سام قربانی، هانا یار احمدی، علیرضا هجرت اسکو، مرضیه زارع، آرزو صدری، موسیقی: مرضیه فرهادی و سعید برجی، خواننده: عاطفه طورانی،طراح آکساسوار: مرجان مسگری، طراحان فضا: علیرضا هجرت، سجاد آقابابایی، طراح لباس: آزاده شهریاری‌فر، طراح نقشه گنج: سمانه گروسی، طراح پوستر: زهرا آقابابایی، سمانه گروسی، طراح حرکت: آرزو صدری، طراح ‌گریم: آذر بهاری‌پور، روانشناس آزمایشگاه: سوگند علی‌زاده، مجری طرح: مرجان مسگری، دستیار کارگردان: محیا فیض و عکاس: آزاده شهریاری‌فر.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران