در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان رخ داد

رونمایی از نخستین نشریه تخصصی  «تئاتر معلولین»

در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان با حضور نائب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از نخستین نشریه تخصصی  «تئاتر معلولین» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، روز یکشنبه 30 آبان ماه 1400 در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان، با حضور دکتر غلامرضا منتظری نائب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دکتر عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از نخستین نشریه تخصصی فیلم و تئاتر معلولین رونمایی شد.

سعید کاظمیان نویسنده،کارگردان،مدرس تئاتر دانشگاه گرگان و مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی نهان در شهرستان گنبد است. در سال ۱۳۹۱ در جشنواره تئاتر معلولین منطقه‌ای کاسپین به عنوان داور حضور داشت و از نزدیک با فعالیت‌های تئاتری معلولین آشنا شد. در آنجا دکتر افسانه فخری که بانی جشنواره‌های تئاتر معلولین محسوب می‌شوند به ایشان پیشنهاد دادند که به منظور اطلاع رسانی اخبار تئاتر معلولین و آگاهسازی مردم از فعالیت‌های آنها یک سایت خبری راه اندازی کند و از همان زمان فعالیت این سایت خصوصی آغاز شد. کاظمیان که در زمینه کارگردانی و نویسندگی هنرمند مستعد و متعهدیست در زمینه انتشار اخبار و فعالیت‌های تئاتر معلولین پا را فراتر از سایت گذاشت و هم اکنون به عنوان سردبیر و مدیرمسئول نشریه تخصصی «تئاتر معلولین» که کاملا به شکل خصوصی اداره می‌شود را راه اندازی کرده است.

سعید کاظمیان سردبیر و مدیرمسئول نشریه «تئاتر معلولین» توضیح داد:این نشریه به شکل دوفصلنامه منتشر خواهد شد و در پیش شماره به تاریخچه فعالیت تئاتر معلولین پرداخته است. همچنین کاظمیان در این باره گفت:در شماره‌های بعدی به عناصر مختلف تئاتر مثل بازیگری،کارگردانی و مواردی از این قبیل در حوزه تئاتر معلولین خواهیم پرداخت.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت‌داوران و بدون اولویت، نمایش‌های «بی‌هوده» از گرگان، «پینو» از علی‌آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «میم» از ...

|

گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است
گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است

محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد قرار می‌گیرند و هم هنرمندان معلول با حضور در اجتماع، مطالبه‌گری را می‌آموزند.

|

نظرات کاربران