در حال بارگذاری ...
مهدیه احمدی بازیگر حاضر در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم :

جشنواره استانی انگیزه‌ خروج از خانه نشینی کرونایی

مهدیه احمدی(شمیم)متولد ۱۳۷۴ حدود ۸ سال است در حوزه تئاتر فعالیت می کند و در گرایش های بازیگری ، طراحی گریم ، طراحی لباس ، منشی صحنه ، کارگردانی و...تجربه دارد. وی در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم به عنوان بازیگر در نمایش بابا نان داد حضور دارد.

خبرنگار ایران تئاتر در قم، با مهدیه احمدی بازیگر نمایش «بابا نان داد» در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم گفت و گویی انجام داده‌ است که در ادامه می‌خوانید:

در مورد نقشی که در این نمایش دارید توضیح دهید؟

نقش صدیقه دختر خانواده‌ای متمول که به تازگی ازدواج کرده و بسیار اهل تجملات است. در روند داستان صدیقه همراه خانواده با مشکلاتی روبه رو میشود که از حل آن عاجز است.

نظر شما درمورد فرصت دادن به هنرمندان جوان برای رقابت در فضای جشنواره استانی تئاتر چیست؟

کاملا موافقم اما در کنار این فرصت باید شرایط و امکانات درست هم برای هنرمندان فراهم شود تا هنرمندان جوان بتوانند استعداد خود را به نحو احسن نشان دهد و دیگر دغدغه‌ای نداشته باشند و با خیال آسوده یک نمایش را تمرین کنند.

با توجه به حضور دیگر بازیگران به عنوان رقبای خود در جشنواره بیست و دوم ، سطح کیفی بازیگران را در این جشنواره چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به حضور دیگر بازیگران سطح کیفی جشنواره امسال از نظر من امکان دارد متوسط باشد زیرا گویا اکثر بازیگران تازه کار هستند و من تقریبا کاری از آنها ندیده‌ام که بتوانم به صورت قطعی جوابی بدهم اما امیدوارم بر خلاف فکر من امسال سطح کیفی بالا باشد.

به نظر شما برای برگزاری با کیفیت جشنواره استانی توجه به چه نکاتی ضروری است ؟

توجه به امکانات کافی مثلا سالن تمرین،دسترسی آسان به سالن‌های تمرین،تهیه سالن و مکان مناسب برای اجرا،مکان مناسب برای ساخت دکورو‌...و توجه به امکانات مادی،کمک هزینه نیاز‌های مالی گروه‌ها و...

برگزاری جشنواره استانی تئاتر تا چه اندازه می تواند در رونق مجدد تئاتر در استان قم موثر باشد؟

قطعا تاثیر بسیار زیادی دارد بخصوص در شرایط فعلی که کرونا با بی رحمی هرچه تمام‌تر چراغ سالنهای تئاتر را خاموش کرده است و تقریبا دو سال میشود که در استان قم هیچ نمایشی به صورت جدی روی صحنه نرفته است.از نظر من جشنواره استانی شاید انگیزه‌ای باشد برای هنرمندانی که دو سال است به خاطر کرونا خانه نشین شده‌اند و از لذت روی صحنه بودن بی بهره مانده‌اند.

به نظر شما مهم ترین مسئله ای که یک بازیگر برای ایفای موفق نقش خود باید مد نظر قرار دهد چیست؟

زندگی کردن با آن نقش و لذت بردن از ایفای آن نقش و تمرین با تمرکز،یکدستی و همراهی گروه باعث میشود که یک بازیگر به صورت کامل و درست به نقش خود برسد و یک کار موفق را ارائه دهد .

به عنوان بازیگر تا کنون در مسیر تمرین‌های نمایش خود با چه مشکل مهمی مواجه بوده اید؟

گاهی نبود سالن تمرین مناسب،یا نبود سالن تئاتر مناسب،گاهی نبودن بودجه کافی برای اجرای یک تئاتر و همه اینها باعث میشود که بعد از چند ماه تلاش و تمرین مداوم یک کار،کار بدون نتیجه و بدون هیچ اجرایی به اتمام برسد و بازیگر و تمام عوامل سر خورده شوند.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی هنرهای نمایشی و جلسات نقد و بررسی در حاشیه برگزاری جشنواره را تا چه حد مفید می دانید؟

قطعا بسیار مفید و تاثیرگذار است بخصوص اگر منتقدین و اساتید از پیشکسوتان باشند باعث میشود هنرمندان جوان از تجربیات آنها استفاده کنند و در کارهای خود نکاتی که گفته شده را اجرا میکنند و قطعا کیفیت کارهابالاتر می‌رود ‌.

در پایان اگر نکته خاصی در مورد برگزاری جشنواره به نظرتان می رسد بیان کنید؟

تئاتر در کشور ما بخصوص در شهر ما بسیار بسیار هنر مظلومی است و اگر خودمان به خودمان کمک نکنیم شاید در چند سال آینده دیگر اسمی از تئاتر و سالن تئاتر باقی نماندپس خودمان با کمک هم برای رونق بخشیدن به سالن‌های تئاتر کمک کنیم.




نظرات کاربران