در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه سی و دومین دوره

«۱۲۳۵» و «هملت بیژنی» از فارس به جشنواره بین‌المللی فجر معرفی شدند

آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی فارس با حضور مدیران فرهنگی وهنرمندان در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، عصر یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ آرای هیأت داوران سی و دومین جشنواره تئاتر فارس متشکل از استاد نادر شهسواری، اتابک نادری و نادعلی شجاعی شیراز پس از مشاهده ۹ اثر حاضر در جشنواره این دوره و پس از مقایسه آن‌ها به شرح ذیل اعلام شد:

 

بروشور و پوستر:

به دلیل هماهنگی میان مضمون نمایش و خلاقیت موجود، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵ میلیون ریال به  نگین خورشیدی، طراح بروشور و پوستر نمایش بتاز-ف! از کازرون اهدا شد.

 

موسیقی:

به دلیل ترجمان دیگر از لحظات نمایشی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵ میلیون ریال به  مصطفی منافی به خاطر موسیقی نمایش عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی از جهرم اهدا شد.

 

گریم:

به دلیل اجرای مناسب با قصه‌های نمایش و وجود ماسک، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵ میلیون ریال به  فرشاد تندنویس برای نمایش جن‌زده زیر لیل از شیراز اهدا شد.

به دلیل هماهنگی مناسب با محتوا و یگانگی با اجرا، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۵ میلیون ریال به  فرزانه رادفر و فرناز فتحی، طراحان گریم نمایش هملت بیژنی از فسا اهدا شد.

 

طراحی لباس:

به دلیل هماهنگی میان اجرا و اتمسفر، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵ میلیون ریال به فروغ شهریاری، طرح لباس نمایش ۱۲۳۵ از کازرون اهدا شد.

به دلیل بداعت در طراحی و هماهنگی مناسب با اجرا، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۵ میلیون ریال به  نجمه زارعی، طراح لباس نمایش هملت بیژنی اهدا شد.

 

طراحی صحنه:

به دلیل هماهنگی مناسب میان قصه و نمایش، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵ میلیون ریال به  امیر نصیری، طراح صحنه نمایش ۱۲۳۵ از کازرون اهدا شد.

به دلیل هماهنگی مناسب با اجرا، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۵ میلیون ریال به  امید دانشوران، طراح صحنه نمایش اقدس از کازرون اهدا شد.

 

بازیگری:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱ میلیون ریال به آدرینا دهقانی، برای بازی در نمایش جن‌زده زیر لیل از شیراز، اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱ میلیون ریال به ستاره هاشم‌پور، برای بازی در نمایش چراغ راهنما از شیراز، اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱ میلیون ریال به  محمد سیروس، برای بازی در نمایش ۱۲۳۵ از کازرون، اهدا شد.

 

بازیگری زن:

به دلیل هماهنگی مناسب میان عناصر و ابزار بازیگری، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵ میلیون ریال به  ملیحه عطایی، برای بازی در نمایش روایت داستانی کهن اما واقعی از فسا، اهدا شد.

 

مقام سوم بازیگری زن:

به دلیل تلاش مناسب برای انتقال نقش، لوح تقدیر و جایزه نقدی به تفکیک و به ارزش ۱۵ میلیون ریال مشترکاً به  نیلوفر تقوی‌فرد و سمیرا میرزایی، برای بازی در نمایش چراغ راهنما از شیراز، اهدا شد.

 

مقام دوم بازیگری زن:

به دلیل خلق لحظات مناسب با نقش و تلاش قابل توجه در اجرا، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۵ میلیون ریال به  محدثه سعیدیان، برای بازی در نمایش ۱۲۳۵ از کازرون، اهدا شد.

 

مقام اول بازیگری زن:

به دلیل تداوم در بازی و تسلط بر تکنیک لازم جهت ایفای نقش، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ارزش ۲۵ میلیون ریال شراره پرویزی، برای بازی در نمایش ۱۲۳۵ از کازرون، اهدا شد.

 

بازیگری مرد:

مقام سوم بازیگری مرد: به دلیل تلاش صادقانه جهت باورپذیری نقش، لوح تقدیر و جایزه نقدی به تفکیک و به ارزش ۱۵ میلیون ریال مشترکاً به  سید علی حسینی، برای بازی در نمایش عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی از جهرم و قاسم صادقی برای بازی در نمایش عشق و آفساید از فیروزآباد اهدا شد.

 

مقام دوم بازیگری مرد:

به دلیل اجرای مناسب با نقش و استفاده از امکانات بازیگری، لوح تقدیر و جایزه نقدی به تفکیک و به ارزش ۱۵ میلیون ریال مشترکاً به  امید دانشوران، برای بازی در نمایش اقدس از یک جنایت جنگی از کازرون و امیر نصیری برای بازی در نمایش ۱۲۳۵ از کازرون اهدا شد.

مقام اول بازیگری مرد: هیأت داوران در این بخش برگزیده‌ای نداشت.

 

جایزه ویژه هیأت داوران:

هیأت داوران جایزه ویژه خود را به دلیل هماهنگی متناسب با اجرا و هم ردیف بودن کلیه بازیگران به تمامی بازیگران نمایش هملت بیژنی از فسا اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ارزش ۵۰ میلیون ریال به منوچهر محسنی به عنوان نماینده بازیگران گروه هملت بیژنی اهدا شد.

 

نمایش‌نامه‌نویسی:

مقام سوم نمایش‌نامه‌نویسی لوح تقدیر و جایزه نقدی به تفکیک و به ارزش ۱۵ میلیون ریال مشترکاً به محمدجواد صفایی برای نمایشنامه عشق و آفساید و محمدحسین بردبار برای نمایشنامه روایت داستانی کهن اما واقعی از فسا، اهدا شد.

مقام دوم نمایش‌نامه‌نویسی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به تفکیک و به ارزش ۱۵ میلیون امیر نصیری برای نمایشنامه ۱۲۳۵ از کازرون اهدا شد.

مقام اول نمایش‌نامه نویسی: هیأت داوران در این بخش برگزیده‌ای نداشت.

 

کارگردانی:

تقدیر به دلیل داشتن لحظات مناسب و هماهنگی میان عناصر و طراحی و اجرا، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵ میلیون ریال به مجتبی راوش، کارگردان نمایش بتاز-ف! از کازرون اهدا شد.

مقام سوم کارگردانی: به دلیل خلق لحظات بدیع، هماهنگی میان عناصر و اجرای هماهنگ میان اجزا حاکم بر صحنه، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال به آژمان بیژنی‌نسب، کارگردان نمایش هملت بیژنی از فسا اهدا شد.

مقام دوم کارگردانی: به دلیل فضاسازی مناسب و خلاقانه و هماهنگی لازم در اجرا میان عناصر و اجزای حاکم بر صحنه، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال به امیر نصیری برای کارگردانی نمایش ۱۲۳۵ از کازرون اهدا شد.

مقام اول کارگردانی: هیأت داوران در این بخش برگزیده‌ای نداشت.

 

نمایش‌های برگزیده:

هیأت داوران با توجه به ۹ اثر موجود در جشنواره، بدون اولویت، دو نمایش را جهت شرکت در جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌نماید: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره اهدا شد به نمایش «۱۲۳۵» از کازرون و نمایش «هملت بیژنی» از فسا




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک ...

|

نظرات کاربران