در حال بارگذاری ...

پرده‌خوانی و تعزیه‌خوانی مرشد ‌میرزاعلی، مرشد ترابی و مرشد احدی

تکیه‌گاه عاشورا تا چهارشنبه ۱۸ دی و عاشورای حسینی میزبان مجلس پرده‌خونی سه تن از برترین‌ پرده‌خوانان کشور خواهد بود. به گزارش سایت ایران تئاتر، در برنامه امروز بخش آئین‌ها و تعزیه پنجمین همایش آئین‌های عاشورایی، مرشد ابوالحسن میرزاعلی نقل خواهد گفت. گروه دماوند، نوحه‌خوانی و گروه میناب و جیرفت به اجرای آئین سنج و دمام می‌پردازند هیأت کندورودی‌های مقیم مرکز نیز علم و کتل‌گردانی خواهند کرد.

تکیه‌گاه عاشورا تا چهارشنبه 18 دی و عاشورای حسینی میزبان مجلس پرده‌خونی سه تن از برترین‌ پرده‌خوانان کشور خواهد بود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، در برنامه امروز بخش آئین‌ها و تعزیه پنجمین همایش آئین‌های عاشورایی، مرشد ابوالحسن میرزاعلی نقل خواهد گفت. گروه دماوند، نوحه‌خوانی و گروه میناب و جیرفت به اجرای آئین سنج و دمام می‌پردازند هیأت کندورودی‌های مقیم مرکز نیز علم و کتل‌گردانی خواهند کرد.
در هشتمین روز ماه محرم هیأت ابوالفضل خرمشهر به سرپرستی هادی لشگری به اجرای نوحه‌خوانی، سینه‌زنی، چاوشی، گروه میناب و جیرفت به اجرای سنج و دمام، گروه عرب‌ها به اجرای نوحه‌خوانی، یذله و سینه‌زنی می‌پردازند و سرانجام مرشد ولی‌الله ترابی مجلس حضرت علی‌اکبر(ع) را بر پرده خواهد خواند.
روز تاسوعای حسینی با آئین‌های متنوع شبیه‌سازی، غارت خیمه‌ها، کاروان اسب و کاروان اسرا و کبوتران خونین بال و چاوشی توسط هیأت سیدالشهدا به سرپرستی نصرالله بابعلی، نوحه‌خوانی گروه دماوند، سنج و دمام گروه میناب و جیرفت و مراسم شیر و کتل توسط این گروه و هیأت ابوالفضل خرمشهر و آبادان در محوطه مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود. مرشد ترابی در این روز مجلس حضرت عباس(ع) را برای سوگواران حسینی می‌خواند.
صبح عاشورا نیز مراسم آئینی توسط هیأت بندرعباس و میناب به سرپرستی حسن رونده، سنج و دمام و شیر و کتل میناب و جیرفت و چاوش برگزار می‌شود. در این روز مرشد احدی نقل شام غریبان را اجرا خواهد کرد.
تکیه‌گاه عاشورا در روزهای یاد شده شاهد اجرای تعزیه توسط برترین تعزیه‌خوان‌های کشور به سرپرستی سیدعظیم موسوی خواهد بود.
استقبال عزاداران حسینی از اجراهای پرده‌خوانی و تعزیه را می‌توان کم نظیر عنوان کرد. شب گذشته جمعیت علاقه‌مندان علاوه بر سکوهای تماشاگران تا سکوی میانی تکیه‌گاه، نشسته و تعزیه شهادت علی‌اکبر(ع) را تماشا می‌کردند.