در حال بارگذاری ...

دو خبر از جشنواره تئاتر فجر

تالارهای مجموعه تئاترشهر اعم از اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش به همراه تماشاخانه سنگلج، تالار وحدت، تالار فردوسی، تماشاخانه مهر حوزه هنری، خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر، تالار محراب، تالار مولوی، تالار اسوه و تالار گوشه بنیاد آفرینش‎های هنری فرهنگسرای نیاوران پذیرای گروه‌های نمایشی، علاقمندان و تماشاگران جشنواره بیست و هفتم تئاتر فجر خواهند بود.

سالن‌های میزبان آثار تئاتر فجر مشخص شدند
اسامی تالارهای نمایش بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شدند.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تالارهای مجموعه تئاترشهر اعم از اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش به همراه تماشاخانه سنگلج، تالار وحدت، تالار فردوسی، تماشاخانه مهر حوزه هنری، خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر، تالار محراب، تالار مولوی، تالار اسوه و تالار گوشه بنیاد آفرینش‎های هنری فرهنگسرای نیاوران پذیرای گروه‌های نمایشی، علاقمندان و تماشاگران جشنواره بیست و هفتم تئاتر فجر خواهند بود.
خانه هنرمندان ایران نیز در این دوره از جشنواره پذیرای برنامه‌های جنبی،‌ نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و بخش نمایش‌های رادیویی است.

یاراحمدی با " تیغ کهنه " به تئاتر فجر می‌رود
محمد امیریاراحمدی از نگارش و تنظیم رادیویی نمایشنامه " تیغ کهنه " برای اجرا در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبر داد.
این نمایشنامه نویس و مسئول انجمن نمایشنامه نویسان خانه تئاتر ایران با اعلام این خبر به ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایشنامه " تیغ کهنه " اثری است که به لحاظ داستانی ظرفیت گسترش دارد و مقرر است که در 9 قسمت در بخش رادیویی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شود.
داستان این نمایشنامه از ماجرایی عاشقانه برخوردار است که در بستری سیاسی و در بین سالهای 1333 تا سال 1357 می گذرد.
امیریاراحمدی که این نمایشنامه را در سالهای گذشته به نگارش درآورده است در این ارتباط افزود: خط کلی داستان این نمایشنامه برپایه گذشته است و فقط بخش هایی که به لحاظ صحنه ای خاموش بود ظرفیت نمایش رادیویی به خود گرفته است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: نمایش رادیویی " تیغ کهنه " به کارگردانی نادر برهانی مرند اجرا خواهد شد و احتمالا بین 15 تا 20 بازیگر خواهد داشت.