در حال بارگذاری ...
برگزاری نخستین جشنواره موسسه هنری-نمایشی «خونه‌کار دگره»

«کات‌آپ» از ١٨ آذرماه میزبان مخاطبان می‌شود

نخستین جشن موسسه هنری «خونه‌کار دگره» با عنوان «کات‌آپ» از ۱۸ تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ در مکان موسسه (امیرآباد) برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر  این جشن عنوان خود را بر اساس تأکید بر شکل‌گیری آثاری که خارج از سالن‌های معمول، تولید و ارائه می‌شوند؛ انتخاب کرده است. اجراهایی که عامل تصادف، درصد بیشتری را در اجرا به دوش می‌کشد و به همین واسطه خود اثر و تماشاگرانشان را در موقعیتی پیش‌بینی‌نشده به چالش می‌کشد. چالش‌هایی که نیاز به تعریف و تمرین قواعد خاص خود را دارند. چالش‌هایی که نیاز به تجربه دارند.

در این جشنواره آثاری بر پایه فرم ساختمان موسسه «خونه‌کار دگره» طراحی و تعریف شده‌ است. دو اتاق‌، تراس و حیاط از مکان‌های اصلی برگزاری این اجرا‌ها در «خونه‌کار دِگَره» هستند.

این جشنواره که نخستین محفل هنری این موسسه است؛ با هدف تمرین و رسیدن به فرم‌ها و شیوه‌های جدید تولید اثر نمایشی و اجرای آن، طراحی شده و برگزار می‌شود. اجرایی که می‌تواند بدون واسطه‌هایی همچون مرز صحنه و صندلی، نور‌های رنگی، زلم‌زیمبوهای صحنه‌ای و تمام قواعد کلاسیک و از پیش تعریف شده تئاتر که ارتباط اجراگر و تماشاگر را می‌سازند تعریف شود. اجراهایی که در اکثر مکان‌ها و زمان‌ها قابلیت ارائه شدن دارند.

بر اساس این گزارش تمرکز و تعریف این دوره جشنواره «کات‌آپ» بر پایه تجربه‌ای است که تئاتر ایران و جهان در دو سال گذشته پشت سر گذاشته است؛ تئاتری که ضرورتش زیر سؤال رفت و به همین واسطه وجودش و چگونگی انجامش مسئله شد. تئاتری که متوجه شد در صورت تأکید بر مواضع صحنه‌ای قبلی‌اش از بین خواهد رفت، تئاتری که توانایی دادن پیشنهاد‌های جدید خارج از سالن‌ها و دخمه‌ها را آموزش ندیده است و اگر آن‌ها را از دست بدهد دیگر نمی‌تواند هویت خود را گفت کند و به‌نوعی لال می‌شود.

جشنواره «کات‌آپ» باتجربه‌ها و اجراهایی از چهارده هنرمند: سینا شیبانی، علی محمدی، محمد آزرم، مهسا رستمی، مهین بهزادی، حامد اصغرزاده، نیلوفر صمدی، تارا یونس‌تبار، ونوس جلالوندی، علی قنبری، مهدی آشنا، مهدی مشهور، حسین شیری و رها سلیمانی (ترتیب اسامی به‌صورت تصادفی آورده شده است) از ١٨ آذر آغاز و تا شب یلدا ادامه دارد.

گفتنی است که شرکت در جشنواره رایگان است و با توجه به ظرفیت محدود، حضور منوط به رزرو اجراها و تماس با شماره‌های ٠٩٣٣۵٠٣٧٧٣٠و ٠٢١-٨٨٠٠۴۴٧۴ خواهد بود.




نظرات کاربران