در حال بارگذاری ...
محمود شالویی در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری:

نیروی انسانی مهمتر از امکانات سخت افزاری است

محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارت و سرپرست‌ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: ساختن پلاتو، سالن و استفاده از امکانات خیلی کار سخت و دشواری نیست آن چیزی که بسیار مهم است نیروی انسانی است. ما به نیروی انسانی باید بیشتر از امکاناتمان فکر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر، محمود شالویی در جمع هنرمندان تئاتر استان چهارمحال و بختیاری افزود: ما امروزدر شرایط  خاص قرار گرفتیم از جهت اینکه دوران پسا کرونا را سپری می کنیم.  کرونا روبه افول است و یا دست کم اینکه با زندگی روز مره ما شرایط عادی خود را طی می کند و آهسته آهسته وارد مدار زندگی عادی و فعالیت های فرهنگی و هنری خودمان می شویم.

وی اظهار داشت:سالن‌های سینما،نمایش و موسیقی یکی پس از دیگری در حال باز گشایی هستند یا ظرفیت آنها به ظرفیت عادی خود باز گشته است. و الان باید شرایط دو سال گذشته که در شرایط سختی به سر می‌بردیم را جبران کنیم.

مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:همانطور که رئیس جمهور محترم گفتند دولت سیزدهم در کنار اقتصاد و معیشت به الویت‌های فرهنگی توجه ویژه دارد و ما شاهد این توجه در برخی استان‌ها بوده‌ایم که امیدوارم هر‌چه زودتر دولت محترم بتواند برای فرهنگ و هنر در سراسر کشور امکاناتی را فراهم کند.

شالویی یاد آور شد:ما برای سال جاری در صدد افزایش بودجه هنرهای نمایشی هستیم و امیدواریم با پشتیبانی‌های‌های دولت سیزدهم بتوانیم بودجه قابل توجه را برای این حوزه از هنر به تصویب برسانیم.

وی ازمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست ظرفیت‌های این استان را شناسایی کند و برنامه‌های پیشین گذشته را که امکان احیای آنها وجود دارد بار دیگر با ظرفیتی جدید باز سازی نماید.

محمود شالویی گفت:در معاونت هنری به هنرهای نمایشی به عنوان یک جریان اندیشه‌ای نگاه می‌شود. باید تئاتر ما صحنه‌ای باشد برای ارائه آرمان،عقیده،ایمان،اندیشه و فرهنگ؛ چرا که این هنر نقش اساسی می‌تواند در ساخت و ساز زیر بنا‌های فرهنگی داشته باشد و زندگی ما را پر رونق‌تر و رو به تعالی ببرد.

معاون مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:ما استعداد هنرمندان این استان را می‌‌شناسیم.من پیشنهاد می‌کنم به دلیل جاذبه‌های بکر و استعدادهای ویژه استان چهارمحال و بختیاری جشنواره‌ی سنت‌ها،ایین‌ها که نه تنها جنبه استانی و ملی داشته باشد بلکه به صورت بین المللی برگزار شود را در این استان احیا کنید.

محمود شالویی افزود:لباس و زبان مردمان این منطقه همه اصالت‌های است که متعلق به ایران است و کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران با همین زبان‌ها و گویش‌های محلی با همین لباس‌ها و سنت‌ها نظام ملی خود را به رخ جهانیان می‌کشاند و دنیا به همین واسطه نیز ما را می‌‌شناسد و اقتدار ما را درمی یابد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری،آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری عصر دوشنبه در فرهنگ سرای بزرگ شهرکرد برگزار شد و دو اثر «یوزفکا» و «کل» برای حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیرخانه این جشنواره معرفی شدند.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است
گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است

رضا صابری، کارگردان و نویسنده پیشکسوت، با بیان اینکه مشکل نمایشنامه‌‌نویسی در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها، به یک اپیدمی تبدیل شده است، مرزهای ایجاد شده بین تئاتر استان با تئاتر تهران را بلای جان فعالان این عرصه دانست و از لزوم حذف آن گفت.

|

نظرات کاربران