در حال بارگذاری ...

همگام با دومین روز از همایش آئین‌های عاشورایی

آخرین روز همایش آئین‌های عاشورایی در استان گلستان و تهران با اجرای ۶ نمایش سپری می‌شود. به گزارش سایت ایران تئاتر، سومین و آخرین روز بخش صحنه‌ای پنجمین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی در تالارهای طه، فخرالدین اسعد گرگانی، تالار شهید بهشتی کردکوی و تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. صبح روز دوشنبه ۲۳ دی ماه تالار طه در ساعت ۳۰/۹ شاهد اجرای نمایش"نذر" نوشته و کارگردانی مهدی چایانی از همدان خواهد بود که با مدت ۶۰ دقیقه اجرا می‌شود.

دومین روز از برگزاری پنجمین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی با برگزاری نشست تخصصی "اقتباس از تاریخ برای نمایش در تعزیه" آغاز شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی سایت ایران تئاتر، صبح امروز دکتر محمدحسین ناصربخت در باشگاه فرهنگیان گرگان در جمع شرکت کنندگان در جشنواره به بررسی تاریخ تعزیه پرداخت.
اجرای نمایش"آوا" نوشته ملیحه مرادی جعفری به کارگردانی احمد ایرانی‌خواه، نخستین اجرای روز دوم همایش بود که از ساعت 11 صبح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در بخش مسابقه روی صحنه رفت.
"هنگامه‌ای که آسمان شکافت" نوشته نصرالله قادری به کارگردانی فرید اردلان از سنندج، دومین نمایش امروز است که در تالار شهید بهشتی شهر کردکوی از ساعت 16 در بخش مسابقه روی صحنه خواهد رفت.
نمایش"سیب سرخ غلت زنان" نوشته فرهاد ارشاد و کارگردانی اصغر زیبایی‌نژاد از شیراز، دومین نمایش روز دوم همایش است که از ساعت 30/17 در تالار طه اجرا خواهد شد.
نمایش"71/1" نوشته و کار پیمان قریب‌پناه از تهران آخرین اجرای صحنه‌ای روز دوم است که از ساعت 19 در تالار فخرالدین اسعدگرگانی اجرا خواهد شد.
اجرای مراسم آئینی دسته سنگ زنی حرکت از مسجد الهیان به سمت تالار فخرالدین اسعد گرگانی، مراسم آئینی بخش جنبی دومین روز از همایش است.

بازگشت نخستین گروه‌های نمایشی به تهران
با پایان‌ اجراهای روز نخستین جشنواره، گروه نمایشی"من قاضی‌القضاتم که مرگ مرد مهر کردم به مهر" به کارگردانی نصرالله قادری و گروه بازیگران نمایش"حیرت بازار" به کارگردانی زری اماد، شب گذشته به تهران بازگشتند.
اجرای نمایش"من قاضی القضاتم... " که در بخش جنبی جشنواره اجرا شده بود ‌پیش از آغاز جشنواره در تالار سنگلج تهران اجرای عمومی داشت‌ از امشب در تالار سنگلج از سر گرفته خواهد شد.

خداحافظی با پنجمین همایش آئین‌های عاشورایی
آخرین روز همایش آئین‌های عاشورایی در استان گلستان و تهران با اجرای 6 نمایش سپری می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، سومین و آخرین روز بخش صحنه‌ای پنجمین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی در تالارهای طه، فخرالدین اسعد گرگانی، تالار شهید بهشتی کردکوی و تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
صبح روز دوشنبه 23 دی ماه تالار طه در ساعت 30/9 شاهد اجرای نمایش"نذر" نوشته و کارگردانی مهدی چایانی از همدان خواهد بود که با مدت 60 دقیقه اجرا می‌شود.
در تالار فخرالدین اسعد گرگانی نمایش"تعزیه‌ای دیگر" نوشته و کارگردانی احمدرضا جندقی از گرگان با مدت 55 دقیقه اجرا می‌شود.
بعدازظهر این روز نیز در ساعت 16 تالار شهید بهشتی کردکوی نمایش"یک شاخه گل سرخ" نوشته سیروس همتی با کارگردانی وفا طرفه از شهر قم به مدت 45 دقیقه روی صحنه می‌رود.
تالار طه در نوبت 30/17 میزبان نمایش"سلام بر وداع" نوشته مهدی پوررضائیان و کارگردانی امیر آتشانی از تهران خواهد بود که با مدت 45 دقیقه اجرا می‌شود.
تالار فخرالدین اسعد گرگانی در نوبت 19 خود میزبان نمایش"هنگامه‌ای که آسمان شکافت" نوشته نصرالله قادری با کارگردانی شهریاری و رمضانی از شهر کردکودی خواهد بود که با مدت 75 دقیقه اجرا می‌شود.
در تهران نیز نمایش"در قالب ماه" نوشته حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی حسین مسافرآستانه با مدت 75 دقیقه در تالار وحدت اجرا می‌شود.
با پایان بخش مسابقه همایش آئین‌های عاشورایی آئین‌ اختتامیه ساعت 30/9 روز سه‌شنبه 24 دی ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
نمایش برگزیده این همایش در بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر که از 2 تا 12 بهمن در تهران برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.